#1 Skrevet Juni 30, 2009 Etter hva en leser så har disse motorene problemer med høyt oljeforbruk. Hva er den typiske kilden til dette ? Ventiltetninger, oljeringene, sylindrene ( Denne motoren er vel våtfora ? ) lekkasjer eller kombinasjoner ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 30, 2009 Dårlig belegg i sylinderne har jeg fått forklart. Min brukte en liter kansje litt mere på 100 mil. Men det var ikke blårøyk av denn grunn. Tok ikke forbruket så hardt da den kjørte fint på 10-40 delsyntetisk fra biltema. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 30, 2009 Dårlig belegg ? Er stempler/sylindervegger coated på noen måte eller mente du kanskje dårlig legèring i sylinderforingene ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2009 Slik jeg forsto det så var det belegget på sylinderne som ble feil, ikke sylinder legering eller stempel. Kan se om jeg finner artikkelen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 30, 2009 Hentet fra en kjøpsguide for audi v8 som hadde samme problemet http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/031217_v8guide/v8guide.htm De tidiga utgåvorna av 4,2:an har rykte om sig att dra väsentligt mer olja än den mindre motorn vilket sägs bero på att den nya teknik man använde för att klä cylinderloppen inte var färdigutvecklad. Man belade cylinderväggarna med en legering som kallades Nikasil. Det här var inget unikt för Audi utan återfanns i motorer från flera andra tillverkare. Varför man övergav en väl fungerande metod (etsningen) kan man ju undra över men det var antagligen av produktionsekonomiska skäl. Den höga oljeförbrukningens skäl är ett rykte men ett mycket levande sådant. Du kan läsa en hel del om det på http://www.audiv8.com om din tyska är hyfsat slipad. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 1, 2009 I can see clearly now. Kjempetakk ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...