Hvor mye senk på A6 4B avant med 245/35-19

Anbefalte innlegg

Som topic sier.

 

Går det bra å senke ca 40mm med 245/35-19 dekk ET35. Noen som har prøvd dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal gå bra, hadde samme dim og et på min, med 35mm eibach. Der var det masser av plass igjen. Min er en fwd, kan kansje være forskjell ifht quattro:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal gå bra, hadde samme dim og et på min, med 35mm eibach. Der var det masser av plass igjen. Min er en fwd, kan kansje være forskjell ifht quattro:/

 

Okei, det høres fint ut:D

 

Noen som vet om det er noe anderledes med quattroen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er hvertfall ikke noe problem med 225/35-19 med nevnte innpress og senk. Har en kompis som kjører med dette og har ikke opplevd subbing enda. Jeg har org. sportsunderstell og 235-dekk og kan ikke se at et par cm til skal føre til subbing der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er hvertfall ikke noe problem med 225/35-19 med nevnte innpress og senk. Har en kompis som kjører med dette og har ikke opplevd subbing enda. Jeg har org. sportsunderstell og 235-dekk og kan ikke se at et par cm til skal føre til subbing der.

 

Okei, dette lover bra:)

 

Nå sier sharif'en at mine 245 dekk er smalere enn andre 245 dekk ifra andre produsenter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ikke ha coilovers, så hadde jeg kjøpt 40/40 fra h&r.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 40 mm HR på min, og 245/35-19 ET 35. Masse plass, faktisk nokså kjedelig.....

Burde vært lavere. Den var det før! :-)

IMG_2768.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 40 mm HR på min, og 245/35-19 ET 35. Masse plass, faktisk nokså kjedelig.....

Burde vært lavere. Den var det før! :-)

 

Okei, konge: rock :

Da blir det handel. Syntes din har akkurat den høyden jeg er ute etter:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 40 mm HR på min, og 245/35-19 ET 35. Masse plass, faktisk nokså kjedelig.....

Burde vært lavere. Den var det før! :-)

 

Hvilken avstand får du fra hjulbuen og ned til bakken eller til senter av felg med disse fjærene? Kansje lettest å måle ned til bakken ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken avstand får du fra hjulbuen og ned til bakken eller til senter av felg med disse fjærene? Kansje lettest å måle ned til bakken ?

 

Vel det husker jeg ikke. Må se i vognkortet. Der står det avstand skjerm -senter felg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel det husker jeg ikke. Må se i vognkortet. Der står det avstand skjerm -senter felg

 

Å ja det fikk du skrevet inn når de godkjente senkesettet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å ja det fikk du skrevet inn når de godkjente senkesettet?

 

Jepp! BT måler avstand senter felg - skjerm og skriver dette inn i vognkortet (gjorde ihvertfall det på min.)

Skal finne frem tallene i morgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avstand skjerm/senter felg er 35.5 foran og 34 bak. Dette og nummer på H&R fjærene er hidden som er skrevet inn i vognkortet etter visning på BT Mysen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avstand skjerm/senter felg er 35.5 foran og 34 bak. Dette og nummer på H&R fjærene er hidden som er skrevet inn i vognkortet etter visning på BT Mysen

 

Takker så mye, ha har vi jo en referanse på senking siden, Jeg ligger på 31-32 cm så da har jeg senket 70?: klø :

Øh kansje jeg skal skru den opp litt....: smil : Den har nok oxo seget sammen litt de første ukene...

Blir bilder om noen dager i tråden min....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye, ha har vi jo en referanse på senking siden, Jeg ligger på 31-32 cm så da har jeg senket 70?: klø :

Øh kansje jeg skal skru den opp litt....: smil : Den har nok oxo seget sammen litt de første ukene...

Blir bilder om noen dager i tråden min....

 

Du har montert justerbart? Det burde vel ikke sige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener å huske Espen Andreassen fra Bergen hadde en PEN 1.8TQ med fjærer og 19".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vei ut av dvalen fra forum pause.. Merkelig at ingen har bemerket at det ikke spesifiseres felg bredde her??

Selv på orginal felgene som følger med bilen min står det 235 dekk på 7,5 eller 8" felg.. og jeg kjører med 245\30 på 9,5" felg nå..

 

245 i normal felgstørrelse vil se helt normalt ut på en A6, selv med pysesenk og rett dekkside, ikke noe annerledes enn mine standard 235 dekk på 17"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vei ut av dvalen fra forum pause.. Merkelig at ingen har bemerket at det ikke spesifiseres felg bredde her??

Selv på orginal felgene som følger med bilen min står det 235 dekk på 7,5 eller 8" felg.. og jeg kjører med 245\30 på 9,5" felg nå..

 

245 i normal felgstørrelse vil se helt normalt ut på en A6, selv med pysesenk og rett dekkside, ikke noe annerledes enn mine standard 235 dekk på 17"..

 

Du har rett. Mine felger er 8x19 ET 35. Og det er som du så treffende sier det, med rett dekkside og pysesenk :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har montert justerbart? Det burde vel ikke sige.

 

Det gjorde nok det, la ut på en 20 mils tur, gikk bra på E6 men på vei hjem begynte jeg å få problemer i rundkjøringene, subbet hvis jeg svingte mere enn en halv turn på rattet.

Kom meh hjem til slutt og justerte opp et par cm framme og max opp bak.

Ligger på 34 cm framme oh 33.5 bak nå som tilsvarer ca 55mm senk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjorde nok det, la ut på en 20 mils tur, gikk bra på E6 men på vei hjem begynte jeg å få problemer i rundkjøringene, subbet hvis jeg svingte mere enn en halv turn på rattet.

Kom meh hjem til slutt og justerte opp et par cm framme og max opp bak.

Ligger på 34 cm framme oh 33.5 bak nå som tilsvarer ca 55mm senk

 

Ligner veldig på de verdier jeg hadde sist. Ser faktisk ganske bra ut! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

grønne her min med 40/40 står i bakke og den andre bil er espen gamle

sota1.jpg

sota1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo bra det er!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo bra det er!

 

Jo takk for det, Er happy selv oxo: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.