går 265/40 på en 8,5" felg?

Anbefalte innlegg

Bestillte noen felger fra en luring i sverige, er forøvrig org amg 18" felger som har stått på en E320.

Iflg selger ble han opplyst at dette var 8,5" felger. Står kumho 225/40 framme og 265/40 bak.

Men synes 265/40 hørtes litt voldsomt ut på en 8,5" felg. Så mistenker han for å ha opplyst kun bredde på framfelgen og tatt for gitt at felgene bak er de samme. Prøvde å spørre han til ingen nytte, for det hadde han ingen greie på, felgene sto på bilen så han kunne ikke sjekke heller..

Noen som vet om den dim overhodet går på en 8,5" felg?

Legger ved et bilde av bakhjulet om det er til hjelp..

DSC01015.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ikke 10" om dette dekket er 265.40

så et vel mye brukt 225.40 g 255.35 eller 235.40 og 265,35

når det er forskjeld framme og bak

8,5 og 10x18

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestillte noen felger fra en luring i sverige, er forøvrig org amg 18" felger som har stått på en E320.

Iflg selger ble han opplyst at dette var 8,5" felger. Står kumho 225/40 framme og 265/40 bak.

Men synes 265/40 hørtes litt voldsomt ut på en 8,5" felg. Så mistenker han for å ha opplyst kun bredde på framfelgen og tatt for gitt at felgene bak er de samme. Prøvde å spørre han til ingen nytte, for det hadde han ingen greie på, felgene sto på bilen så han kunne ikke sjekke heller..

Noen som vet om den dim overhodet går på en 8,5" felg?

Legger ved et bilde av bakhjulet om det er til hjelp..

265/40 18 går nok på en 8,5 toms felg, men jeg tipper han både tar feil på dekkdim og felgbredde, det mest sannsynlige er at det er 265/35 18 siden de er brukt sammen med 225/40, og jeg tipper også bakfelgen er bredere, f.eks 9,5 tom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si ikke det.

Om det er et dekk med litt "smal" bane går det nok fint.

Kjører med Pirelli P Zero 255/35 på mine. Perfekt dekkvegg i mine øyne.

Orginalhjulene er 255/40/17 -8"felg ...

Ser for meg at 265 på en 10" felg ville få frem litt mer strekk enn det på bildet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper ca 9,5" på den der jeg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har slike originalmontert på min mb 210, 8 og 9 toms med 235/40 og 265/35-18.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar..

Må si jeg er litt spent på om disse passer s6'n, men bakdekkene må vel uansett skiftes til noe som er litt smalere med tanke på rulleomkrets..

Om jeg har forstått det rett etter å lest litt i gamle tråder, så går 9,5" klar av skjermkanten bak uten problemer så lenge ET er mellom 35-40? Eneste er at jeg ser mange mb med 9,5" bak har ET 30-33..: rolleyes

Men får vel ikke svar på dette før jeg har sett felgene...;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.