Anbefalte innlegg

Noen som har tips/oppskrift på å få 5x112 på en 90Q 88mod med helsveisa fjørbein. Om man ikke har en S2 man kan gå løs på...

Har funnet ut at man kan bruke hjul-nav fra ur-quatro bak så den er grei

Men sliter med å finne noe som er likt forann. Er jo bare typ 89 quattroene som har de fjørbeina der forann.

 

Hjelp!! Vil ha tøffe felger på 90'en og da er IKKE 4x108 tingen!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det dær lurer jeg på å, mye mere å velge i når mann har 5x112

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke H&R TRAK+ Wheel Adapters. Dette er adaptere i form av spacere som du skrur på navet og "lager" et nytt. da blir det på samme måte som på feks toyota, der det er bolter som stikker ut og du bruker muttere til å feste hjulet.

Se www.harsprings.com

De selger H&R på Autopower i Arendal vet jeg, så du kan jo høre med dem om de har noen som passer din bil?

 

JTE

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkleste er vel antageligvis å finne seg non brukte fjærbein.. Men det er kanskje ikke svaret du vil ha? Hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke H&R TRAK+ Wheel Adapters. Dette er adaptere i form av spacere som du skrur på navet og "lager" et nytt. da blir det på samme måte som på feks toyota, der det er bolter som stikker ut og du bruker muttere til å feste hjulet.

Se www.harsprings.com

De selger H&R på Autopower i Arendal vet jeg, så du kan jo høre med dem om de har noen som passer din bil?

 

JTE

 

 

Finner ingen som er fra 4 bolt til 5 bolt. Skulle hatt fra 4x108 til 5x112 eller 5x130. Noen som veit om noe:):):):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ingen som er fra 4 bolt til 5 bolt. Skulle hatt fra 4x108 til 5x112 eller 5x130. Noen som veit om noe:):):):)

 

Dette har jeg "styret" med før.

spaceradapter fra 4x108 til 5x112/5x130 er i teorien teknisk umulig. pga. bolt hullene krasjer. Men jeg vet at folk har fått laget spacere allikavel, men har ikke sett den løsningen selv.

mer info finner man her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å stille ett kanskje dumt spm... har det noe særlig å si at ett hull kræsjer? Kan en ikke da bare bruke "adapteren som spacer" og ha en laaaang bolt på det ene hullet viss du forstår hva jeg mener?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg kan se på på de to tegningen på den linken. så går det nok ikke å bruke "den" teorien der. Ingen hull som kommer oppå hverandre.

 

Men jeg har sett konverteringspacere som gjør 4x108 til 5x112/130 mulig, men da er det snakk om 40mm tykkelse. (per side) no som vil øke sporvidden med 8cm (+ evt ET på felg)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg tenker meg litt om så er det sikkert kun fra f.eks. 4x100 til 5x100 det vil gå... da avstand fra nav til hull blir forskjellig på 108 og 130. Mulig det ville gått fra 4x108 til 5x112 med en flytbolt, men det blir kanskje litt vell jalla :)

 

Men... ikke mange rå felger i 4x108? Er jo masse snadder å få til Sierra/Escort Coswort og de har omtrent samme innpress som Audi..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sleit litt med å finne noe særlig større enn 18" til min Peugeot 406 Coupe som også hadde 4X108. OZ har noen i 19". Det meste går an å lage visst du kjenner noen med en dreibenk og en fres/bormaskin ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv vært med å montere spacere med konvertering fra 4x108 -> 5x130 og det går greit. MEN spaceren må ha en minimumstykkelse på 25-30mm. Spaceren blir festet til navet med originale bolter(sliper av boltehodet litt så de ikke stikker ut av spaceren). Deretter skrur man inn 5 pinnebolter i spaceren, trer på felgen og skrur denne fast med muttere. Funker som tusan..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkleste er vel antageligvis å finne seg non brukte fjærbein.. Men det er kanskje ikke svaret du vil ha? Hehe

 

Lite interesant svar det ja :)

 

Som du ser så åasser navet fra urquattro bak så spørsmålet er jo: Er det noen 5-bolta Audi som har denslags type fjerbein fremme (helsveisa)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv vært med å montere spacere med konvertering fra 4x108 -> 5x130 og det går greit. Funker som tusan..

:D

Trenger ikke være så stort som 40mm Hans Petter :)

Man får hvertfall noe ikke ALLE andre har og det er jo morro !

FelgWEB.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite interesant svar det ja :)

 

Som du ser så åasser navet fra urquattro bak så spørsmålet er jo: Er det noen 5-bolta Audi som har denslags type fjerbein fremme (helsveisa)

Hvorfor er det nødt til å være helsveisa da? Har vel ikke noe å si om det er delt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg "styret" med før.

spaceradapter fra 4x108 til 5x112/5x130 er i teorien teknisk umulig. pga. bolt hullene krasjer. Men jeg vet at folk har fått laget spacere allikavel, men har ikke sett den løsningen selv.

mer info finner man her

mente jeg leste du brukte spindel å nav fra en A4? vil ikke dette fungere for oss med quattro hvis vi plokker d av en A4 Quattro? mulig jeg surrer nå.. men jeg har kansje funnet Akkurat d jeg trenger uansett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mente jeg leste du brukte spindel å nav fra en A4? vil ikke dette fungere for oss med quattro hvis vi plokker d av en A4 Quattro? mulig jeg surrer nå.

 

Det har jeg ingen anelse om, vet bare det jeg har prøvd. Og mine løsninger er kun til fwd, siden cab`n min kun trekker foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg ingen anelse om, vet bare det jeg har prøvd. Og mine løsninger er kun til fwd, siden cab`n min kun trekker foran.

skjønner.. men brukte du bare fra A4 bak lr bak å framm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønner.. men brukte du bare fra A4 bak lr bak å framm?

Bare A4 bak bak, foran så er det S2( og da tok jeg liksom alt-siden jeg hadde en donorbil)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:D

Trenger ikke være så stort som 40mm Hans Petter :)

Man får hvertfall noe ikke ALLE andre har og det er jo morro !

 

Hvor har du fått dine spacere ifra å hvor store er de????????

Bare må ha.

 

Gidder ikke å bygge om til s2, syns det er liten vits etter som at 2,3 20v har like store bremser. Skal bygge om til RS2 når jeg får penger til det i stede, de er jo større å bedre. Bedre å gjøre det rettlig me ein gang. Derfor skulle jeg absolutt hatt 4x108 til 5x130. Blir nye hjul til sommeren vis dette går i orden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du fått dine spacere ifra å hvor store er de????????

Bare må ha.

 

Gidder ikke å bygge om til s2, syns det er liten vits etter som at 2,3 20v har like store bremser. Skal bygge om til RS2 når jeg får penger til det i stede, de er jo større å bedre. Bedre å gjøre det rettlig me ein gang. Derfor skulle jeg absolutt hatt 4x108 til 5x130. Blir nye hjul til sommeren vis dette går i orden

 

du kan jo bare bygge om til s2, og så sette på porchebremser isteden for orginalbremsene, da har du jo 5x112 også, og da har du jo desidert beste utvalget i felger...

 

Ps jeg satte på A4 2.8 v6 bremser på min, de er større enn s2... : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.