#1 Skrevet Juli 1, 2009 (endret) okey, saken er den at jeg skulle hjelpe et annet medlem her i klubben men noen abs lamper som lyste. fikk tatt en diagnose på bilen og fikk opp denne feilen. Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.LBL Part No: 4B0 614 517 H Component: ABS/ESP allrad 3428 Coding: 04255 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU P1850 - 35-10 - - - Intermittent sjekket litt rundt dette og regnet med at det var abs styreenheten som var tatt kvelden. fikk demontert denne og sendt den på overhaling. fikk den tilbake om monterte alt sammen igjen. skulle så inn i vag-com for å slette feil meldingene på absen men kommer ikke inn i det hele tatt på noe som helst. i dag fikk vi dratt til en kar i oslo som faktisk kommer inn på motor osv men ikke inn på abs. noen som har vært borti dette??? trenger litt hjelp da denne skulle være på eu kontroll før 01.07.09 (tips: har hørt det er noen som sier at man må programmere inn den nye hjernen på absen når man demonterer denne. stemmer det, og er det samme så lenge man setter inn samme hjerne som satt der i utgangspunktet?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2009 Her blir det bare vill synsing fra min side, men ja jeg har også lest flere steder at ABS-hjerne må programmeres ved bytte. Siden dette er den opprinnelig ABS-hjernen som er overhalt, kommer det vel sikkert an på hva som er gjort. Hvis hovedchip er byttet kan det nok mye mulig være at den betraktes som en ny enhet og må derfor registreres i ECU. Ytterligere bekreftelse på dette hadde vært fint på dette emnet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2009 ABS hjerne er bare å bytte uten å kode så lenge den er lik Sikker på den er iorden du fikk da? klassisk feil når de er def er at man ikke kommer inn på de og abs lampe lyser samt at bremselampe blinker sammen med 3 pip 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2009 ABS hjerne er bare å bytte uten å kode så lenge den er likSikker på den er iorden du fikk da? klassisk feil når de er def er at man ikke kommer inn på de og abs lampe lyser samt at bremselampe blinker sammen med 3 pip stemmer det Christian. har hatt den hos en kar her i klubben som overhaler den og han fikk kontakt med den etter at han hadde overhalt den. men, vi får ikke kontakt med bilen etter at vi monterte den inn igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 2, 2009 og lampene lyser det samme som før eller? tyder på litt dårlig jobb her. hatt sånn uflaks jeg og når jeg har fiksa de, måtte gjøre jobben en gang til da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 2, 2009 yupp, lampene lyser som før. kan alltids prøve å ta den ut igjen. bare så vanskelig å komme til a gitt.. heheh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 2, 2009 Bare å løsne de to muttrene og ta vekk ekspansjons tanken litt så er det lett å få den ut da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 8, 2009 da var problemet ute av verden. byttet til en ny abs enhet og da var det ikke noen flere feilmeldinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 8, 2009 Da hadde jeg rett da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 9, 2009 Da hadde jeg rett da;) som vanlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...