#1 Skrevet Juli 1, 2009 Hei. Får fram en feilkode som heter 01247 - Activated charcoal filter (evap) system solenoid valve 1 (N80) 31-10 - open or short to ground- intermittent. Kan dette ha noe med at bilen er treg ved aksellerasjon? Og hvor sitter denne? Hva er evap? Er ny på vag, så håper noen kan hjelpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2009 N80 er taktventilen som styrer utluftinga av bensindamp fra bensintanken via et kullfilter, du finner den ventilen om du følger en av slangene som kommer fram fra framskjermen under bensinfilteret, lurer på om ikke den ventilen sitter på røret fra luftfilterboksen og bort til innsuget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 7, 2009 Hei. Takker for svaret. Tror jeg fant feilen. Den forrige eier har montert to myke gummislanger fra innsuget til bremsekraftforsterker og videre. Når disse slangene ble varm, ble de sammenklemt. Charcoal filter (N80) er vel også i forbindelse med dette tror jeg. Ble kvitt nesten alt av feilkoder etter at jeg byttet slangene. Har kun en feilkode igjen og det er brake switch short to ground. Men bremselysene virker. Noen som har et forslag på hva dette kan være siden bremselysene virker? Har nå bra respons på gasspedalen i forhold til jeg hadde før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 7, 2009 Regner med du har prøvd å slette feilkoden for så å kjøre litt og sjekke om feilkoden har kommet tilbake? Jeg fikk feilkode på brake light switch en gang på min bil, da var det ingen bremselys hos meg. Har du cruisecontrol på bilen? der har du jo evt. en bryter, bryteren på handbrekket da, bare noen tanker jeg gjorde meg, sikkert noen andre som kan dette bedre enn meg som sikkert har peiling på hva det kan være:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 7, 2009 Har slettet feilkoder mange ganger, men den kommer tilbake. Har ikke cc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...