#1 Skrevet Juli 1, 2009 Sliter noe voldsomt med å få start på S2'an Har skiftet til 7A svinghjul, enkeltmasse. og Har ABY/AAN 20vTurbo motor. Kjører med orginalt motronic sprut. Så er avhenging av sensorene G4 ( Bensin ) og G28 ( Tenning/Dyser åpner ) som står på svinghjul Tapp for avlesning til G28 er urørt, og sitter i 7A svinghjulet på samme plass som fra fabrikk. Får ikke bra nok ( nok ) kontakt mellom sensor og tapp. Har prøvd å senke sensor, flytte den nærmere startkransen for å få tappen til å dekke mer av føleren. Men alle forsøk uten hell.. ( Har snart drevet i fler uker med feilsøking nå ) Har endelig fått fatt på fler svinghjulssenorer, så her er det byttet og testet mange. + Ingen feil med vagcom ( utenom G28, som kommer opp uansett når motor ikke er i drift ) Hva har dere gjort som kjører med 7A enkeltmasse svinghjul og 20vTurbo med orginal sprut ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 1, 2009 hei. må man ikke flytte den trigger pinnin for å få det til å gå? mener den ikke står på samme plasse på 7a svinghjul som på 20vt svinghjul? har også hørt att du må dreie av baksiden av 7a svinghjul, eller så kan det forstyrre sensorene?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 1, 2009 skal være plug and play. men har hørt noen må dreie av kransen på baksiden Har du sjekke at tappen er 12mm på utsiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 1, 2009 hei. må man ikke flytte den trigger pinnin for å få det til å gå? mener den ikke står på samme plasse på 7a svinghjul som på 20vt svinghjul? har også hørt att du må dreie av baksiden av 7a svinghjul, eller så kan det forstyrre sensorene?? Flytte den ?!? Er du sikker ? Har dreid av baksiden på svinghjulet, så det er helt plan inn mot blokk, samme mot girkasse, skal være plug and play. men har hørt noen må dreie av kransen på baksidenHar du sjekke at tappen er 12mm på utsiden? Det jeg mener å ha lest/hørt også. Kransen på baksiden er borte =) Har ikke målt hverken høyden eller diameteren på tappen som sitter der. Men det er den orginale, så regner nå med at den er riktig.. ( Er jo nokså begrenset lengde på trigger pinnen også, hvis ikke tar den inni gods på blokk/girkasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 1, 2009 nei, jeg er ikke sikker, men mener å ha lest att den må flyttes, men da er det sikkert jeg som surrer. går kansje ann å måle på sensorene om de gjør "innslag" når pinnen paserer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 1, 2009 Den jeg monterte starta uten problem, mens en kompis ikke fikk start uten å ta vekk kransen Men sjekk at den er 12mm på utsiden for det hadde jeg problem med på et alu svinghjul at den var for kort Dia stemmer nok...4mm om jeg husker rett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 1, 2009 Har og hørt at den må flyttes til "original plassering" når man har motronic... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 2, 2009 Plasseringen av tappen mener jeg er forskjellig på fra 3B og 7A ja svinghjul ja. Så den må flyttes til riktig posisjon. Håper du får i orden bilen snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 2, 2009 da fant jeg posten min fra sist her Sjekk om dette stemmer da Da har jeg rota fra et svinghjul her 0 Punket sitter mitt mellom toppen på to tenner Trigger sensoren skal sitte mitt mellom toppen på to tenner. Hvis du begynner å telle første etter null skal du har trigger mellom tann 38 og 39 Trigger sensoren skal 19mm inn mot senter....målt fra toppen av tanna og inn til senter på trigger Trigger skal være 4mm tykk og 12mm lang Da er det bare å borre et hull på 3.9mm eller og banke inn en trigger pinne. Den mener jeg du kan kjøpe løs. Ellers har jeg noen svinghjul liggende om du vil ha. NB...veldig viltig at trigger pinnen ikke er kortere en 12mm BTDT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 2, 2009 Monterete 7 a svinghjul på den blå rs2 i mai og hadde ikke noe problem med start eller noe annet. Pinne fås kjøpt løst om den er knekt el. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 2, 2009 Fler med erfaringer her ? Gidder ikke å ta ut girkasse eller motor hvis jeg mot formoding egentlig slipper det =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 2, 2009 (endret) Plug and play , har kjørt 7A svinghjul på orginal 3B motronic i 2år..... Den gangen jeg holdt på med dette , var det ikke akkurat lite fjas å tull om at tappen satt feil. Men det er helt likt bortsett fra noen Kg tyngre Du har jo vært inn og ut med denne motoren noen ganger nå , det har ikke blitt ledningsbrudd ved kontakten til G28 da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 2, 2009 Tappen står IKKE likt på 7a og 3b, to helt forskjellig esprut også!! Telle tenner fra teninngsmerke så ser man Kan fort få litt feil tenning, noe som ikke er så heldig!! Pass på at du har dreid ned hele kanten bak på svinghjulet!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 2, 2009 Er det bare tilfeldigheter som gjør at Bård Even sin går da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 3, 2009 (endret) Tappen står IKKE likt på 7a og 3b, to helt forskjellig esprut også!!Telle tenner fra teninngsmerke så ser man Kan fort få litt feil tenning, noe som ikke er så heldig!! Pass på at du har dreid ned hele kanten bak på svinghjulet!! Da kan vel du forklare hvorfor min går som den går da...? Feil tenning i 2år og 15.000 kjørte km??..... nja.... det tviler jeg på at hadde gått du. Har heller ikke dreid ned noen kant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 4, 2009 Da kan vel du forklare hvorfor min går som den går da...? Feil tenning i 2år og 15.000 kjørte km??..... nja....tviler på at det hadde gått. Har heller ikke dreid ned noen kant. monterte 7A jeg og uten noen som helst problemer. Forsket litt men skjønner ikke hvorfor noen ikke får det til Fins bare et delenummer på det svinghjulet men to forskjellige hjerner Eneste jeg har funnet ut er om tappen er for kort startet den ikke....den prøver men stopper med engang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 11, 2009 Plug and play , har kjørt 7A svinghjul på orginal 3B motronic i 2år..... Den gangen jeg holdt på med dette , var det ikke akkurat lite fjas å tull om at tappen satt feil. Men det er helt likt bortsett fra noen Kg tyngre Du har jo vært inn og ut med denne motoren noen ganger nå , det har ikke blitt ledningsbrudd ved kontakten til G28 da? Jeg kjører jo med ABY Motronic, skulle ikke være noe forskjell på det og det fra 3B angående plassering av sensor Har sjekket med vagcom, har kontakt, og hjernen får signal. Har ingen feilkoder ! Tappen står IKKE likt på 7a og 3b, to helt forskjellig esprut også!!Telle tenner fra teninngsmerke så ser man Kan fort få litt feil tenning, noe som ikke er så heldig!! Pass på at du har dreid ned hele kanten bak på svinghjulet!! Hvorfor kan ikke den kanten taes vekk ? Har dreid av så det er flatt i bakant i tilegg til å lage ny overflate på framsiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 11, 2009 Lars Jørgen Wangensteen kjørte 7A svinghjul på AAN, funka helt fint det. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 11, 2009 Jeg kjører jo med ABY Motronic, skulle ikke være noe forskjell på det og det fra 3B angående plassering av sensor Har sjekket med vagcom, har kontakt, og hjernen får signal. Har ingen feilkoder ! Hvorfor kan ikke den kanten taes vekk ? Har dreid av så det er flatt i bakant i tilegg til å lage ny overflate på framsiden. Les en gang til du: rolleyes Ikke noe problem å dreie det ned;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 14, 2009 Les en gang til du: rolleyesIkke noe problem å dreie det ned;) My bad Specs er som følger : AAN blokk + Topp. 7A svinghjul G4 + G28 sensorer på orginal plassering. ( Moddet så G28 sensoren skal ha kontakt med tapp på svinghjulet ) Oppskriften tilsier jo at dette burde gå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 14, 2009 Har du aan topp med hallgiver i front? har du sjekket at denne er iorden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 15, 2009 Har du aan topp med hallgiver i front? har du sjekket at denne er iorden? Det har jeg, jeg får ingen feilkoder opp i vagcom, så jeg kan jo ikke noe annet enn tro at denne er i orden ! Forøverig så har jo motor med tilhørende sensorer vært kjørbar og funket uten modifikasjoner utenom svinghjulsbytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 25, 2009 Noen fler synspunkter/erfaringer rundt dette ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 25, 2009 Før jeg monterte 7A svinghjulet mitt sammenligna jeg det med AAN svinghjulet og tappen satt på akkurat samme plass og starta alltid fint og gikk fint den. Men det virker som om det kan være forskjellige typer av 7A svinghjul siden noen stemmer og andre ikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 25, 2009 Noen fler synspunkter/erfaringer rundt dette ? ikke annet en sjekke tappen til triggeren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...