#26 Skrevet Juli 26, 2009 Da biter jeg i det sure eplet, og tar ut igjen motoren i løpet av uka, så får jeg sjekket alt at det er i orden ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juli 26, 2009 Om du tar ut sensorene så kan du klare å telle det ved å få noen til å turne motor, men min erfaring er at 7A svinghjulet har sensoren ett par tenner lenger bort. Motronic kutter tenning om sensor på veiv og topp ikke samsvarer (har jeg hørt), men om det kanskje kan ligge i grenseland, så vil det funke for noen og andre ikke. Kommer nok litt ann på om man kjører med fordeler eller ikke og.. Mapper man bilen opp til man hører tenningsbank vil det ikke ha noe å si i praksis hvor TDC pinnen står, men om man kjører på ferdig laga programvare vil tenning bli feil, og da tipper jeg det går i effektens disfavør, og holdbarhetens favør Det er 2.6 grader per tann på startkransen, så om det er ett par tenner dreier det seg om 5 grader. Jeg brukte en M8 bolt som jeg gjenget opp hull til i svinghjulet, så slipte jeg den 4mm bred og glatt på utsiden mot sensor. Den blir i alle fall mye mer solid (ca 4 x 7mm) enn de orginale stiftene man slår inn som knekker som fyrstikker på turtallsperra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet August 10, 2009 Da er motor ute, og mest sannsynlig feil funnet ( får vi håpe ) 7A :Trigger pinne for G28 sitter mellom tann 38/39 ( tellt fra første tann etter 0 punkt ) Fidanza :Trigger pinne for G28 sitter mellom tann 38/39 ( tellt fra første tann etter 0 punkt ) 7A :Målt høyde triggerpinne svinghjul = 10,22mm Fidanza : Målt høyde fidanza alu svinghjul = 12.60 mm ( som jeg brukte i fjor ) Da sier det vel seg selv, bytte til pinne som er 2mm lenger så burde jeg være good to go ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet August 10, 2009 Kremt kremt...hadde jeg rett da om den starter da:) Men for å være på den sikre siden hadde jeg prøvd starte motor uten kassa på Er bare å skru fast starter med et par bolter;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...