Litt tungstartet AAN [LØST]

Anbefalte innlegg

Bilen sto rolig i hele vinter uten å bli starta, dro så rundt nøkkelen nå i vår da jeg dro den ut fra der den sto på jobben, og den starta med en gang, men bilen ble kjørt mye ut og inn fra verkstedet da jeg hadde bilen ut og inn morgen og efta, og ble mer og mer tungstartet, til slutt ble pluggene dritvåte av bensin. har også hatt dette problemet før da bilen ble kjørt mye ut og inn, og jeg vet motoren soter, og har bytter plugger 2 ganger før grunnet dette (orginale F5DPOR) og bilen har blitt lettstartet igjen så fort jeg har begynt å bruke den vanlig

så jeg byttet plugger nå istad, men må fremdeles dra på starteren i 5-6 sekunder før den tenner, og jeg har brukt bilen litt idag, men lik uansett, varm og kald

sitter forøvrig bensinpumpe fra 10v på den (skal det værtfall gjøre), kan dette gjøre att den soter?

AAN i type 85, går som ei kule ellers :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har en ide til litt tungstartet AAN her?

må som sagt dra den på starteren i 5-6 sekunder, og når den starter kommer det en svart glufs fra potta og det lukter bensin. noen som har vært borti det samme? bilen går ellers helt fint

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

plugger?sluttstykke,coiler,avstand mellom svinghjulspinne og føler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du org aan bensintrykks-regulator el justerbar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som den får for mye? LMM ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble slik etter att jeg kjørte den ut og inn på jobben et par ukers tid, byttet plugger på onsdag (F5DPOR), og LMM er ny i fjor. bilen starter med en gang hvis jeg prøver å starte igjen med en gang jeg stopper den, men når den får stått en stund, er den vond, irriterer meg grønn : rolleyes, lukter tydelig bensin når den starter, kommer en svart glufs fra potta. begynner å lure litt på dyser som lekker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høres ut som dyser som lekker, men vet ikke om det er vanlig på el. dyser. På eldre med mekansik sprut så er det vanlig.

10V pumpe har ingen ting å si her sålenge den virker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, er litt usikker på akkurat dette jeg å, vet att på mekaniske så står det trykk etter att motoren har stoppa, og att de kan lekke. noen som vet om det er slik på elektriske dyser? kan hende dyserens hjelper også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, er litt usikker på akkurat dette jeg å, vet att på mekaniske så står det trykk etter att motoren har stoppa, og att de kan lekke. noen som vet om det er slik på elektriske dyser? kan hende dyserens hjelper også..

Trykket blir stående der, men vet ikke om dysene har en tendens til å lekke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er vel nok at ei dyse lekker, så blir det et svart poff og tungstartet.

Kan jo ta opp dysene å sjekke om noen lekker etter at du har sluttet å dra den på startern.

Det er vel kanskje ikke så mye mer det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

satser på dyser, har forsåvidt gått for fett hele tiden jeg har hatt den, kan jo være krøll med en eller flere dyser, kjenner også den smålugger litt ved forsiktig pådrag.

noen som har 5 stk AAN dyser her da? til en grei penge? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du org aan bensintrykks-regulator el justerbar?

orginal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første jeg tenkte på er, kjør en liten tur, mye start og stopp soter og tetter mesteparten av småslanger. Har du mulighet kjør den varm og få den blåste ren...Kan hende det hjelper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, har erfart det tidligere, att den soter ned ved mye start og stopp, samme skjedde i fjor, da ville den tilslutt ikke starte, men ble fin igjen med nye plugger og så fort jeg fikk begynt å bruke den på veien. men denne gangen her er den vrang, har da fått kjørt den mer enn nok varm, og gitt på skikkelig opptil flere ganger, og kjørt mange mil, men er like vond. den starter lett hvis jeg drar på starteren med en gang jeg har stoppa, men venter jeg 3-4 sekunder så er det nok til att den må dras flere sekunder, og det oser bensin. men bilen har hatt svarte plugger så lenge jeg har hatt den, men den går jo som den skal, og den har starta helt fint før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

drar opp igjen denne.

da er dyser byttet, uten att det hjalp, men la merke til noe rart, da jeg hadde skrudd sammen alt og skulle starte, så starta bilen med en gang etter att bensinen hadde kommet frem til railen, prøvde et par ganger og den starta fint, rydda på plass verktøy, og skulle dra, vips, like tungstartet. det samme skjedde når jeg bytta bensinfilter forrige helg, da startet den lett et par ganger, men så ble den like ens igjen.

å slik ble den etter att jeg drev å kjørte bilen ut og inn på jobben et par uker helt til pluggene ble så våte att bilen ikke ville starte (plugger byttet), siden da, har den vært slik

noen glupe tips her?, noen som har vært borti dette på 20vt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

la verktøyet ligge framme eller ha det i bagasjerommet? : rock : (hehe)

Nei, beklager, jeg vet ikke, hørtes jo ut som du har vært innom det meste..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ;)

virker som den er LITT lettere å starte når kald, jævla irriterenes greier å drive å dra den på starteren i flere sekunder som en gammal lada. kan bensintrykksregulatoren ha noe innvirkning? virker jo som den starter lettere med mindre trykk i railen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanntempføler i vannrail?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanntempføler i vannrail?

har du vag com ? sjekk med den..

jeg hadde lit prob med min aan og da viste deg seg at det var en sensor som holdt på og faile.

på min var det sensoren på camdrevet . feilsymtomer var tungstartet til og begyne med ble værre og værr serlig når motor var varm og hadde stått litt. null prob på kaldstart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg funnet problemet. fikk idag vanntempsensoren som skal sitte i bakkant av toppen fra usa, og fikk se att det var brudd i ledningen helt inne i kontakta på den som satt der. fikk satt på nye kontakter og lodda på ledningene, og vips, lettstartet som bare det!

tenkte det var greit å skrive dette, i tilfelle flere har\får samme problemet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Link til der du kjøpte vanntemp sensor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg funnet problemet. fikk idag vanntempsensoren som skal sitte i bakkant av toppen fra usa, og fikk se att det var brudd i ledningen helt inne i kontakta på den som satt der. fikk satt på nye kontakter og lodda på ledningene, og vips, lettstartet som bare det!

tenkte det var greit å skrive dette, i tilfelle flere har\får samme problemet!

hehe har ikke sett tråden før nå, men jeg hadde samme problemet... bare fant feilen mye fortere enn deg(flaks)... har tilogmed en tråd med svar på forumet;) *typisk*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, hvis to har hatt samme problem skal jeg sjekke min og, sliter nemlig med det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også hatt det problemet :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.