råd og tips ved kjøp av s6 plus V8

Anbefalte innlegg

Er snakk om en 1997 S6 Pluss med V8

 

Hvordan er disse motorene her i forhold til de 280/290hk utgavene? denne 326hk utgaven har vel ikke samme problemet med oljeforbruk slik som 280/290hk har? noe spesielt som pleier å ryke på disse motorene? regner med det ikke er billige deler til dette her? 6 trinns girkassa, er den holdbar?

 

og C4 S6 generelt, noe man bør sjekke ekstra nøye?

 

er forøvrig brodern som skal bytte ut en litt sliten type44 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så mange som har særlig fartstid med disse bilene, men kan si det jeg vet etter litt undersøkelser fra når jeg skulle kjøpe.

 

Motormessig så er det ikke samme problem som med tidligere v8 mtp oljeforbruk.

 

Coiler og tenningsmoduler er samme som på 1,8T, og har samme tendensen til å ryke. Med 8 stk så kan det fort koste litt.

Regreim må byttes regelmessig og det er DYRT på denne.

Ellers så er dette gode motorer, men kan bli dyr i drift hvis man ikke skrur selv.

 

Rust på dører og bakluke er vanlig, og xenon lysene kan ryke og da er det DYRT, siden det ikke går ann å bytte pærer. Brekk wire og calipere bak er gjenganger...

Div foringer og hjullager er også vanlig defekter, men det er vel ikke værre på denne enn andre.

 

Disse modellene har mye elektrisk og ac, så det er fort gjort at noe ikke virker.

Ellers så har vel den ikke det helt store svakhetene i forhold til andre audi av samme årgang.

 

ta en titt på s6plus.de så finner du endel faq om feil og mangler osv...

 

Dette er flotte biler med komfort og utstyr så det holder, samtidig som det flekker fra det meste av andre biler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkurat, takker for info :). hva er skiftintervallet på reima på disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

120 000 km. Eller hvert 5 år. Det som kommer først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med fram bremsene?

Skivene foran er 323mm kontra 314mm på den vanlige S6`n. Men klossene er de samme.... Er calipperen også den samme? eller ligger forskjellen kun i hvordan fjærbeinet holder caliperen (lenger ut fra senter)? Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærbeinet er identisk med vanlig S6, forskjellen er i caliperen, nærmere bestemt caliperbraketten, men den er ikke en løs del, er kun en del sammen med caliper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og xenon lysene kan ryke og da er det DYRT, siden det ikke går ann å bytte pærer.

 

drar å ser på den S6 plus'en i helga, men hvor stort er dette problemet med xenon på disse? ikke mulig å få bytta pærer om de ryker altså? noe uorginalt å få tak i? sjekka pris på lykter i etka, og det er DYRT! : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel , de begynner å bli "gamle" disse bilene , og sjansen for at Pærene aldri er bytta og er i fra 97 er høyst sannsynlig.

Det ER mulig å bytte de , men det er et H&%¤#"?& arbeid.

 

Må borre opp noen nagler , dele pæreholderen i 2 og renske den for noe skum/gele lignede masse.

Selve pæra må loddes fast.

Så må man montere det sammen , og fylle det med ny gele/skum masse.

Pæra heter for D1 om jeg ikke tar feil , og skaffes på bla ebay osv :)

 

Driver å pusler med samme problem selv på min S6 plus , er litt usikker på hva resutatet blir :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt tips er kjøp en:)

 

Er den eneste bilen jeg har savnet!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel , de begynner å bli "gamle" disse bilene , og sjansen for at Pærene aldri er bytta og er i fra 97 er høyst sannsynlig.

Det ER mulig å bytte de , men det er et H&%¤#"?& arbeid.

 

Må borre opp noen nagler , dele pæreholderen i 2 og renske den for noe skum/gele lignede masse.

Selve pæra må loddes fast.

Så må man montere det sammen , og fylle det med ny gele/skum masse.

Pæra heter for D1 om jeg ikke tar feil , og skaffes på bla ebay osv

 

Driver å pusler med samme problem selv på min S6 plus , er litt usikker på hva resutatet blir

 

ok, så det er mulig ja, men litt arbeid :),skal høre med deg hvordan det gikk om det blir aktuelt med pærebytte om bilen blir kjøpt ;)

 

er brodern som skal ha bil, og det blir nok mest sannsynlig kjøp, om bilen ikke er HELT jævlig, men det gjenstår å se. hva er normalt oljeforbruk på disse 326hk V8'erne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S6 plus / A8/S8 motorene skal være ganske gode på dette området :)

 

Så lenge det ikke ryker blått og står i ....,er det nok normalt at den bruker litt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da ble det ny bil på brodern, utrolig behagelig bil å kjøre, virker veldig tight og fin, og godt behandlet, noen småting å gjøre, men ingenting stort, godt drag V8'ern også!

 

er vel R134 ac gass på disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle Audi produsert etter en gang tidlig i 1993 har R134a-gass på AC-anlegget. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei! det var bra

 

edit:

 

når det gjelder oljeskift på disse, noen spesiell olje som anbefales? tenker å bruke Mobil1 5-50

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, så det er mulig ja, men litt arbeid :),skal høre med deg hvordan det gikk om det blir aktuelt med pærebytte om bilen blir kjøpt ;)

 

er brodern som skal ha bil, og det blir nok mest sannsynlig kjøp, om bilen ikke er HELT jævlig, men det gjenstår å se. hva er normalt oljeforbruk på disse 326hk V8'erne?

 

Send en pm til han som selger en komplett S6+ i deler her på forumet. Han har ett sett lykter som er ombygd, så kanskje han kan sende bilder av hvordan de er....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.