Håpløs førerdør på A6!

Anbefalte innlegg

Tar imot råd angående min A6, der døren ikke lar seg lukke når gradestokken kryper fra 7-8 og nedover. For ikke lukke den igjen før bilen er skikkelig varm.

Har ikke vasket den på noen måneder, så det kan ikke være det ihvertfall!

Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problem som faderen har med sin 90 Passat. Har smurt låsene så de er glattere enn en ufødt barnerumpe, men likevel får han dette problemet. Det bruker å gi seg etter 10-15 minutter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er låsekassa som må tas ut å smøres opp igjen. sliter med dette problemet på min passat jeg også hver vinter.

 

 

tips: når døra ikke går igjen. bruk fingrene å dytt inn låsen i døra for hånd til den låser seg. (dette uten å lokke døra da selvfølgelig)

 

 

et tips til: ha dørhåndtaket oppe når du lokker døra så slipper du når døra er lukket. (dette funker hos meg ihvertfall)

 

gidder ikke å gjøre noe med dette i vinter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nesten garantert fukt eller mangel på smøring som gjør dette ja. Typisk og velkjent VWA-problem. På min bil hadde jeg nesten det samme nylig, der var mekanismen knusk tørr!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare hyggelig det... lykke til ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.