#1 Skrevet Juli 2, 2009 holder på og setter sammen toppen og lurer på de med timingen. skal de to prikkene på kamdrevene ligge i linje med toppen? eller skal de gjøres på en annen måte? har justerbart kam drev på innsug så der har jeg ikke merke lengre. noen som har en enkel måte å gjøre dette på? Har også prøve montert kammene og merket att de justerbare kamdrevet tar borti toppen. så jeg har dreid vekk noe sv hodene på skruene.. noen som har vært borti de før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2009 merkene skal peke mot hverdandre så er det rett så ligge i linje stemmer ja. Skal være merke på det og da...hvertfall alle de typene jeg har sett. ellers får du legge det orginale på utsiden og se hvor merket skal stå da Vært borti noe kamdrev der du må slipe av hodet på skruene ja. Kommer litt ann på fabrikat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2009 har gamle drevet enda så jeg får prøve og kopiere over merket. så får jeg prøve og sette de inn imårra. prøve og feile litt. en tann blir mange grader så de skal bli synlig hvis de ikke er rett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2009 Var vist ikke så enkelt så jeg trodde. satte kammene på merket men da ble de helt feil.. snakket med de jeg kjøpte kammene av de sa att de skulle times uten merket noe som jeg og skjønte til slutt. men de skulle også være overlapping på ventilen mens stemplet på 1 er på topp. husker ikke målene i hodet nå men tror de var 1mm eksos og 0.5mm innsug. de skal stilles med kamdrevene. så de jeg lurer på er hvilket utstyr som skal brukes.. tenkte litt på måle ur og div.. hvor skal løftet måles(måle punkt) tenkte også litt på att toppen må vell sikkert være montert for å få de helt nøyaktig, er de rett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 8, 2009 Men timing merke skal stemme fordet når drevet står i null. Timing av dreva gjør du etterpå Må ha måleur da ja Og best om toppen sitter på motor for å få det rett ja Måler på toppen av trøkkeren og du skal måle fra tennings merke til nesten merke igjen om det er jonus kammer du har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 8, 2009 er fra krb.. men har en god peiling på hvordan de skal gjøres.. får prøve imårra å se hvordan de går.. skal stille de med toppen ute siden den ligger fint på verkstedbenken så tar jeg fin instillingen med montert topp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...