#1 Skrevet Juli 2, 2009 (endret) Plages med blårøyk fra A4'n for tida (1.8t), og tok det nesten for gitt at det kommer fra turbo. Men, før jeg handler ny turbo, er det noen enkle grep jeg kan gjøre for å være 100% sikker? Litt om problemet: Det har kommet blårøyk fra bilen en stund, men bare i ubetylige mengder. (laang tomgangskjøring) Bilen har derfor også brukt litt olje. Har tidligere fylt delsyntetisk olje. På mandag var jeg ferdig med clutchoppgr., og annet smårepp på understell, peila olje før jeg dro fra verksted,da var det minimalt på motor. Fant ei oljekanne jeg trudde det sto semisyntetisk på, men det var "supersyntetisk". Skulle prøvekjøre bilen og kjente straks at det lukta blårøyk. Slakka gassen mot ei fartsdump, når jeg ga på igjen røykla jeg hele nabolaget. -Kjørte og bytta olje. -Delsynt. Bilen ble ikke bedre av det. Det kommer mest røyk når jeg triller inedoverbakke. Meen, sist jeg hadde def. oljetettinger i turbo, så lagra det seg masse olje i cooler. Så nå stakk jeg ut for å lense, men det kom bare noen få dråper. Så, er det noen som har et enkelt knep for å forsikre seg om at turboen er synderen? Bør helst vit det innen morgen tidlig, da jeg har liten tid på å skaffe deler. (Skal snart på tur)Kan seff sjekke plugger, men finner ikke den ene pipa jeg har som er trang nok.. PS. Iløpet av de 15-20 mila jeg kjørte med helsynt. olje, brente jeg av ca 1.5 liter olje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 3, 2009 Har du først hatt helsyntetisk i systemet bør du vel gå over til det også, ettersom jeg har forstått det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 3, 2009 kan jo plukke av slangen til turboen å kjenne etter om det er slarke. Viss det er mye slarke så er vertfall turboen slitt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...