Erfaringer rundt omborring av hjulspindler?

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg skal ha 5x112 boltsirkel på 80en min som er en 2,8Q. Planen denne gangen er å gjøre det myyye billigere og lettere enn jeg gjorde sist jeg bygget om fra 4x108. Det var riktig nok en B3 med helstøpte fjørbein, men dog. Denne gangen akter jeg å KUN forandre hjulspindelen. Noen som har erfaring med å sveise igjen hullene i spindelen og borre og gjenge opp nye hull? Alternativet blir å prøve følgende kit fra 034 om splinet vil passe akslingen min (noe jeg betviler):

http://www.034motorsport.com/product_info.php?products_id=836

Er en enkel måte å få 5x112, men altfor dyrt for 4 sånne hubber. Bytter jo gjerne lager, skiver og klosser i samme slengen, og da er man fort oppe i 10k med mva og frakt og det blir litt heavy.

Hvis det er en trygg nok fremgangsmåte å borre opp mine spindler kan jeg borre opp skivene i samme slengen og slite de ut før jeg kjøper nye med rett sirkel.

Noen som kjenner noen som fikser biffen med å modifisere hubbene mine så ta gjerne kontakt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du vil få problemer med at hullene kommer for nært kanten på navet. Har sett ett sånt prosjekt en gang,og det så noe jalla ut. Tror det ligger bilde av det på forumet en plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant jeg fant:) Kjenner jeg ikke hadde følt meg helt trygg med dette på bilen... Her er det sveist på litt på utsiden av hulla på 5x112 boltsirkelen.

spindel pero.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ooh, såpass : eek :

Det er ihvertfall ingen god løsning, nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å dreie en ring som man sveiser på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tanken har slått meg. Men hva med å lage 5x112 spindler her i norge? Blir det for kostbart kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tanken har slått meg. Men hva med å lage 5x112 spindler her i norge? Blir det for kostbart kanskje?

Vil tro det, er ikke mange som har utstyr for å lage innvendig splines.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.