Anbefalte innlegg

Var på butikken i dag for å kjøpe litt Meguiars produkter, men som nybegynner i bilpleiefaget ble jeg fort veldig forvirret. Har lest trådene her og andre steder og trodde jeg hadde rimelig kontroll da jeg stod foran hylla full av Meguiars, men...

 

Produktet som fanget min oppmerksomhet var Meguiars Next Gen Wax 2.0. Problemet her er bare at jeg ikke kan finne ut om jeg skal polere eller bruke paint cleaner før jeg tar på dette produktet. Utfra beskrivelsen på innpakningen så virker Meguiars Next Gen Wax 2.0 som et alt-i-ett produkt (vask bilen godt, med clay om nødvendig, påfør deretter Next Gen Wax tørk av og voila). Kanskje jeg har misforstått, men det var slik jeg forstod teksten på flasken. Alternativet mitt var step 1-3 med paint cleaner, polish og carnauba wax. Trenger man gjøre alle 3 steppene og ville dette f.eks være et bedre valg for min 5 år gamle delfingrå A4 enn Next Gen?

 

Fint om noen kunne gi en nybegynner som meg litt input på hvordan jeg skal gå frem, f.eks om jeg skal benytte polish før Next Gen Wax 2.0 og hvilket produkt i så måte (har en Autoglym Super Polish Resin jeg kan benytte).

 

Min ide var følgende fremgangsmåte:

-Avfetting for fjerning av gammel skit og voks

-Next Gen Wash

-Clay

-Polish?

-Next Gen Wax 2.0

 

Takker så mye for alt av input.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...mange som leser men her var det ikke mye hjelp å få....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Rune.

Ville prøvd denne rekkefølgen om du skal bruke megs og bare skal ta en lett polering

 

-Vask med Mg. NXT såpe og MG wash mit (vaskevott)

-Clay bilen

-Poler med MG. Tech Wax 2.0 (blanding av polering og voks.. ) (legg på fra topp og ned og start og ta av når du har lagt på hele bilen. om ikke litt til)

 

 

Mitt tips til en rask puss.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svaret.

Burde jeg legge på Tech Wax 2.0 (og fjerne) vha DA-maskin eller er dette dumt?

 

Alternativt får jeg et bedre resultat med MG polish og deretter carnauba voks? Har ikke åpnet Tech Gen Wax esken så den får jeg byttet inn igjen hvis jeg vil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Rune.

NXT2 har meget lite polerende effekt. -Du kan med fordel bruke polish/lakkrens før du legger på NXT.

F.eks kan du bytte ut carnuba fra 3-steg og bruke nxt heller, NXT er en bedre voks.

 

fjerne med DA kan du alltids, men du vil ikke se et bedre resultat av den grunn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen takk for svar.

 

Da blir det MG paint cleaner, polish og Next Gen Wax - bare det snart slutter å regne....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne litt.. er den paint cleaner bra mot vaskeriper, eller hva er det som tar det best? Tenker på stort sett hele bilen, ikke bare ei lita flate...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvor lenge må denne tech waxen sitte på før det er lett å tørke den av igjen? Prøvde et par flekker på bilen i stad og lot den stå i 30-40 min.. men syns jeg måtte jobbe fælt for å få det bort!! Er det riktig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvor lenge må denne tech waxen sitte på før det er lett å tørke den av igjen? Prøvde et par flekker på bilen i stad og lot den stå i 30-40 min.. men syns jeg måtte jobbe fælt for å få det bort!! Er det riktig?

 

Jeg har hatt Tech Waxe`n sittendes på i 2 timer jeg, like lett å buffe av etterpå som etter 15 min. jeg pleier å la den ligge på til den har tørket 30-60 min. Kommer veldig ann på været. Men husk å legge på TYNT lag!! Uansett hva du jobber med, tynt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt Tech Waxe`n sittendes på i 2 timer jeg, like lett å buffe av etterpå som etter 15 min. jeg pleier å la den ligge på til den har tørket 30-60 min. Kommer veldig ann på været. Men husk å legge på TYNT lag!! Uansett hva du jobber med, tynt!

 

Ok.. kanskje jeg brukte litt for mye altså.. måtte jobbe i evigheter for å få det av igjen!! Hva er best til å tørke av med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.