Bytte av drivaksling V.F S4 2.2t

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det var noe triks for å få av den bolten som står i navet?(den som går tvers igjennom og i akslingen). Den sitter noe grusomt.. Har kjørt på med rustløser og banka litt forsiktig men den vil ikke av. Har prøvd å skru begge veier også siden jeg minnes at disse kanskje var links gjenger men det som skjer er at jeg tar i såpass at akslingen går rundt selv med håndbrekk,1gir og fruen på bremsen. Bilen gikk nesten av jekken i går når jeg begynte å bli litt amper.

Og går det an å få bytta denne akslingen uten å løsne staget under fjørbeinet? Tenkte da å lirke litt hit og dit slik at den glei fint på plass uten for mye demontering:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ut som den satt no jævelig.. og fyre på med varme er jo heller ikke noe gunstig i denne sammenhengen p.g.a hjullager og sånt.. så alternativet er å sette på en felg og få bilen på bakken kanskje og få tredd inn en kopp i senter av felgen hvis du har en felg med senterkopp som kan taes av.. et alternatvi som jeg mener jeg brukte da jeg sleit med min..

Går ann å få av akslingen uten å løsne staget ja.. er bare å legge over maks til en a sidene avhenger av hvilken side du bytter på.. så har den litt å gå på så du får trekt den ut.. men da må jo selvsagt denne bolten være løsnet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var litt den tanken med rattutslag jeg satt å funderte på skjønner du:) Jeg før prøve å gjøre dette med felgen på da, virker som det kan være eneste løsning. Dette sitter dønn så vil helst ikke ødelegge så alt for mye for å få det av.

Men var det links gjenger på venstre side eller var det på høyre? evt begge? (altså omvendte gjenger)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke noe links gjenger... men mulig forrige som har byttet dette har vært hissig på loctite'en!

Få bilen på hjul igjen, pill av senterkopp på felg, sett bilen i gir og få fruen til å henge på bremsen enda en gang som om det sku stå om livet mens du truer denne bolten av med en laaang latmansarm... da løsner den nok;) pass på å ikke slå deg fordervet om dne løsner plutselig og du henger høyt oppe:p

lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg prøve å unngå ei sykemelding når jeg tar den bolten:p Takk for tipsene:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg prøve å unngå ei sykemelding når jeg tar den bolten:p Takk for tipsene:)

blir hun sliten av å bremse kjører du en stang eller av ett eller annet slag inn igjennom felgen så hjulet stopper mot fjørbeinet... pakk inn i noen filler om du bruker jernstang som kan skade felgen;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nånei, hun skal jaggu få bremse til jeg får av den bolten.:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde få av bolten nå.. nå er det bare stanga og innsatsen det står på :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var akslingen bytta og den nye er smørt opp før montering:) Så nå er det bare å demontere dempere bak å få skrudd de litt hardere:) Så begynner det å bli bra:) Fant en gammel lambda som virker å stamme fra S4 også så funderer på å teste denne. Kanskje jeg får bukt med de resterende småfeilene også:)

Takk for alle tips ang akslingen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.