S2 Oljelampe lyser ved pådrag.

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

 

Hadde for liten stund siden problemer med at bilen begynte å koke, er vifta som ikke ville starte av seg selv. Byttet samtidig termostat, klarte da å rive lite hull i bunn av radiator. Fikk limt dette å satt alt sammen å fylt på vann, og luftet systemet. Men når jeg kjører nå så begynner oljelampa å lyse hver gang jeg prøver å gi på litt ordentlig, virker som den begynner å lyse omtrent når jeg passerer 3000 o/min.

Kjører jeg rolig på lavt turtall lyser den ikke.

Oljetrykk virker normalt, etter hva jeg har sett før ihvertfall, og oljenivået er godt over minimum.

 

Noen som vet hva dette kan komme av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe om dette? Finner ikke ut noe av gamle tråder her heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda, vist det er det samme problemet som jeg hadde på min audi 200 10vt, så er det pakkninga mellom oljesilrør og oljepumpa! :) dette merket jeg ved at over 3000 rpm kom som regel oljelampa på, men vist jeg bremset og hadde over 3000 rpm så gikk den bort det øyeblikket.

 

hva er oljetrykket ditt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke helt oljetrykket nå, men mener det ligger på 1.5kg ca ved tomgang etter kjøring, og rundt 4-5kg ved pådrag. Men kan sjekke mere etterpå.

 

Men hørtes ut som samme problem:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist du har såpass trykk på systemet hele tiden ville jeg ha fått byttet føleren som måler trykk over 3000 rpm først! :)

mener denne føleren skal slå ut ved trykk under 2 bar(kg.).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vell den andre der, den som slår ut på 1.8 bar.

men ikke ta meg for gitt... er ikke ekspert på området, men vist det er det samme som på 200 10vt-en min, så vil jeg tippe det er den ja. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, mulig det hjelper. Kan hvertfall prøve, men sjekker først koblingen om jeg evt har røsket løs noe:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å sette kontakten til denne føleren direkte mot jord, da skal det ikke bli oljelampe lys over 3000 rpm. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jeg jo selvfølgelig. Så lenge trykket er riktig så gjør det ikke noe om den er kortsluttet ? Men vet du hvor denne sitter på 20VT?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte bare for å få testet om det er den som er feil. :)

den skal være på venstre side, litt fram på blokka... de er jo farge kodet, så tror ikke du skal kunne ta feil. ;) denne er vell hvit(?).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.