#1 Skrevet Juli 6, 2009 Hei igjen. Hadde for liten stund siden problemer med at bilen begynte å koke, er vifta som ikke ville starte av seg selv. Byttet samtidig termostat, klarte da å rive lite hull i bunn av radiator. Fikk limt dette å satt alt sammen å fylt på vann, og luftet systemet. Men når jeg kjører nå så begynner oljelampa å lyse hver gang jeg prøver å gi på litt ordentlig, virker som den begynner å lyse omtrent når jeg passerer 3000 o/min. Kjører jeg rolig på lavt turtall lyser den ikke. Oljetrykk virker normalt, etter hva jeg har sett før ihvertfall, og oljenivået er godt over minimum. Noen som vet hva dette kan komme av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 7, 2009 Ingen som vet noe om dette? Finner ikke ut noe av gamle tråder her heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 7, 2009 joda, vist det er det samme problemet som jeg hadde på min audi 200 10vt, så er det pakkninga mellom oljesilrør og oljepumpa! dette merket jeg ved at over 3000 rpm kom som regel oljelampa på, men vist jeg bremset og hadde over 3000 rpm så gikk den bort det øyeblikket. hva er oljetrykket ditt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 7, 2009 Husker ikke helt oljetrykket nå, men mener det ligger på 1.5kg ca ved tomgang etter kjøring, og rundt 4-5kg ved pådrag. Men kan sjekke mere etterpå. Men hørtes ut som samme problem:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 7, 2009 (endret) vist du har såpass trykk på systemet hele tiden ville jeg ha fått byttet føleren som måler trykk over 3000 rpm først! mener denne føleren skal slå ut ved trykk under 2 bar(kg.). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 7, 2009 (endret) Det er egen føler som måler trykket over 3000 rpm ? Vet du hva denne heter eller delenummer? Er det en av de 2 følerene øverst her? http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=ompid0zhhgh0zg55a22dgyvb&makeid=800002@Audi&modelid=1007288@200%20QUATTRO%20TURBO&year=1991&cid=20@Engine%20Parts,%20Seals%20%26%20Gaskets&gid=4588@Oil%20Pressure%20Switch 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 7, 2009 er vell den andre der, den som slår ut på 1.8 bar. men ikke ta meg for gitt... er ikke ekspert på området, men vist det er det samme som på 200 10vt-en min, så vil jeg tippe det er den ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 7, 2009 Ok, mulig det hjelper. Kan hvertfall prøve, men sjekker først koblingen om jeg evt har røsket løs noe:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 7, 2009 prøv å sette kontakten til denne føleren direkte mot jord, da skal det ikke bli oljelampe lys over 3000 rpm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 7, 2009 Det kan jeg jo selvfølgelig. Så lenge trykket er riktig så gjør det ikke noe om den er kortsluttet ? Men vet du hvor denne sitter på 20VT? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 7, 2009 tenkte bare for å få testet om det er den som er feil. den skal være på venstre side, litt fram på blokka... de er jo farge kodet, så tror ikke du skal kunne ta feil. denne er vell hvit(?). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...