Anbefalte innlegg

Er den noen her som har erfaring med TurtleWax Extreme Nano Tech Glass Polish til bruk på frontrute?

 

Evt. er det andre produkter dere vil anbefale som gjør at jeg kan få en blank og fin frontrute igjen hvor vannet bare preller av sånn som da bilen var ny?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den noen her som har erfaring med TurtleWax Extreme Nano Tech Glass Polish til bruk på frontrute?

 

Evt. er det andre produkter dere vil anbefale som gjør at jeg kan få en blank og fin frontrute igjen hvor vannet bare preller av sånn som da bilen var ny?

 

Jeg har prøvd denne... ble veldig ren/ blank, men vannet preller ikke av etterpå!! Anbefaler deg å bruke Turtle Clearvue eller RainX etter poleringa.. da preller vannet skikkelig av=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv Autoglym Car Glass Polish. Blir blankt som fy. Nesten så man tror vinduet er nede. : smil :

Men vannet preller ikke lettere av etterpå. Så å bruke Nanolotus forsegling er nok ikke dumt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kommer ikke til å få ruta fri for riper hvis det er det du tenker på.. Glass er omtrent håpløst å korrigere, man må kjøre på veldig hardt med maskinen og er du da uheldig så kan du ødelegge ruta..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanolotus funker gull som ruteforsegling, trenger ikke bruke viskere når det regner og du har litt fart på bilen;) OG det er holdbart, mer enn 1 uke som de fleste andre jeg har prøvd..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle input.

 

Poleringen er ikke tenkt for å ta bort riper, men mer for å fjerne trafikkfilm, viskerspor etc som jeg ikke har klart å få av med vanlig vask.

 

Burde jeg uansett polere før legger på nanolotus, eller er dette unødvendig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følger med en rens som du bruker i Nanolutospakken. Vask ruta først som vanlig. Kjøp deg en ordentlig bilshampoo som for eks chemical guys citrus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Meg's Next Gen vask.

 

Da er NanoLotus® Bilglass Forsegling Profesjonell Sett bestillt fra Nanowebshop'en.

 

Håper de er raske på levering da jeg gleder meg veldig til å få testet dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan bruke clay til å fjerne dritt som sitter fast på rutene, jeg prøvde det engang, og ble veldig fornøyd med resultatet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg gitt rutene mine en omgang nano.

Gikk først over med TW Glass Polish deretter Nanolotus rens for så å avslutte med Nanolotus sealer.

 

Resultatet ble veldig bra. Rutene er blank som fy, men det gjør også at de steinsprutmerkene o.l. en bil klarer å opparbeide seg gjennom 5 år på veien blir litt mer synlig (= ikke gjemt blant annen møkk ;) )

 

Når jeg nå drar bilen over 70km/t i regnvær så renner vannet av frontruten i et imponerende tempo. Under 70km/t så legger vannet seg som før på ruten og må fjernes med viskerne. Men, og dette er et stort men - veldig ofte på retursiden av viskeren så 'hopper' de seg nå nedover ruten. Ikke pent og ikke akkurat stillegående heller. Stygge merker blir det også. Er det nano-teknikken som gjør dette (muligens fordi ruta nå er så glatt at viskeren får med seg alt i første sveip og så returnerer på helt tørre flater)?

 

Slik jeg ser det nå har jeg derfor to alternativ, enten la være å bruke viskere under 70km/t eventuelt aldri kjøre under 70km/t i regnvær...

 

Andre som har opplevd dette og som evt. har et botemiddel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker en litt grov pute og rubbing. Da får jeg vekk alt av trafikkfilm og viskerspor, og ruta blir glatt som bare det.

 

Etterpå slenger jeg på forsegling, resultatet blir faktisk... perfectomundo!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betyr det at du ikke opplever 'hopping' av viskerne på ruten ved lav fart (og litt regn)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker en litt grov pute og rubbing. Da får jeg vekk alt av trafikkfilm og viskerspor, og ruta blir glatt som bare det.

 

Etterpå slenger jeg på forsegling, resultatet blir faktisk... perfectomundo!

 

Hvilken rubbing og pute brukte du? Har litt viskerspor i ruta mi jeg også som jeg kunne ha tenkt meg å fått bort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TW Glass Polish tok alt av film og viskerspor, men som sagt så ender jeg med 'hoppende' viskere etterpå selv om resultatet også hos meg er "perfectomundo"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken rubbing og pute brukte du? Har litt viskerspor i ruta mi jeg også som jeg kunne ha tenkt meg å fått bort.

 

Jeg brukte Menzerna Powergloss og gul Sonus pute.

Jeg vil nok tro at Menzerna SIP vil gjøre det like bra da.

 

Betyr det at du ikke opplever 'hopping' av viskerne på ruten ved lav fart (og litt regn)?

Kan hende det er viskerne som er feilen. Prøvd å rense de?

Ellers så har jeg ikke så stor tro på TW-produkter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rensinga av viskerne begrenser seg til avtørking i forbindelse med bilvask så kan være noe i det du sier der. Noen tips på egnede produkter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig bilshampoo igrunn. Amazing Roll Off fungerer bra med plast og gummi.

 

Etterpå:

Swissvax Sealfeed! :)

 

Jeg tipper Bernhard kommer ganske snart og signerer på at Sealfeed er et knallprodukt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.