Anbefalte innlegg

Hvor er det best å kjøpe dette?

 

Holder det med å kjøpe en orginal til mitt trim oppsett?

Hvor mange hk vil en orginal MAF holde til?

 

 

Har sett litt på nettet og funnet 2 av samme selger

 

http://stores.shop.ebay.co.uk/POWERSPARKS_MASS-AIR-FLOW-METER-MAF_Air-Flow-Meter-audi-rs4_W0QQ_kwZAirQQ_kwZFlowQQ_kwZMeterQQ_kwZaudiQQ_kwZrs4QQ_ckwZMassQQ_fsubZ759897010QQ_sidZ134624240?_trksid=p4634.m104.l1199

 

Og det er vel evt denne jeg skal ha? Da min bil er 2000 i 9. mnd

Bosch Part Number: 0280218067

AUDI RS4 2.7 Avant quattro (11.2000-09.2001) AZR 2.7 280Kw

This sensor is fitted with the correct connector to plug straight into the standard genuine connector on the vehicle listed above.

 

 

 

Grunnen for jeg vil kjøpe denne er at jeg har mistet turbo trykket, og vagcom sier at det er lamdasonde feil. Og slik jeg har forstått det så er det 4 stk lamndasonder på denne bilen. Og siden jeg ikke har turbo trykk i det hele tatt(hverken på den "store" eller den "lille" turboen), er det liten sjangs for at det er noen av lamdasondene. Stemmer ikke det?

Bilen føles helt død.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hverken på den "store" eller den "lille" turboen

 

Begge turboene har samme størrelse...V6 motor, 1 turbo mater 1 sylinderrekke. Ergo; 2 sylinderrekker = 2 turboer med samme størrelse. En på hver side...

 

Men du mente vel på oppgraderingsturboene antar jeg? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge turboene har samme størrelse...V6 motor, 1 turbo mater 1 sylinderrekke. Ergo; 2 sylinderrekker = 2 turboer med samme størrelse. En på hver side...

 

Men du mente vel på oppgraderingsturboene antar jeg? ;)

Det jeg tenkte på bi turbo, at det er en turbo som tar seg av det lave turtalls registeret, og en turbo som tar for seg det høy turtallet registeret.

 

Eller er jeg helt på jorde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse bilene er ikke biturbo på den måten du tenker. To like turboer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er det best å kjøpe dette?

 

Holder det med å kjøpe en orginal til mitt trim oppsett?

Hvor mange hk vil en orginal MAF holde til?

 

 

Har sett litt på nettet og funnet 2 av samme selger

 

http://stores.shop.ebay.co.uk/POWERSPARKS_MASS-AIR-FLOW-METER-MAF_Air-Flow-Meter-audi-rs4_W0QQ_kwZAirQQ_kwZFlowQQ_kwZMeterQQ_kwZaudiQQ_kwZrs4QQ_ckwZMassQQ_fsubZ759897010QQ_sidZ134624240?_trksid=p4634.m104.l1199

 

Og det er vel evt denne jeg skal ha? Da min bil er 2000 i 9. mnd

Bosch Part Number: 0280218067

AUDI RS4 2.7 Avant quattro (11.2000-09.2001) AZR 2.7 280Kw

This sensor is fitted with the correct connector to plug straight into the standard genuine connector on the vehicle listed above.

 

 

 

Grunnen for jeg vil kjøpe denne er at jeg har mistet turbo trykket, og vagcom sier at det er lamdasonde feil. Og slik jeg har forstått det så er det 4 stk lamndasonder på denne bilen. Og siden jeg ikke har turbo trykk i det hele tatt(hverken på den "store" eller den "lille" turboen), er det liten sjangs for at det er noen av lamdasondene. Stemmer ikke det?

Bilen føles helt død.

 

jeg har en brukt lmm liggende hvis du er interessert.

Turboene er like store ja. Det du tenker på er vel twin turbo som er brukt på rekkemotorer mens bi-turbo er mest på v motorer(en for hver sylinderrekke)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, har fått det forklart at det er bi turbo og ikke twin turbo, men feil ja(litt flaut ja, så hysj ikje sei det te t någen :-)

 

 

Fikk hjelp av to stk (Petter Lønning = fant feilen og Stian Frilseth forklarte meg hva som er hva)her på forumet og har funnet ut at det var lamdasonden B2 S2(den som er på fører siden og bakerst etter katalysatoren).

 

Takker så mye til hjelperene :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en brukt lmm liggende hvis du er interessert.

Ja det hadde vært perfekt om det var den som var gåen, men pris kunne du ha sendt meg på pm(kommer til å bytte til KN filter så den rykker vel da...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det hadde vært perfekt om det var den som var gåen, men pris kunne du ha sendt meg på pm(kommer til å bytte til KN filter så den rykker vel da...)

Jeg har brukt K&N innsatsfilter i luftfilterboksen på samtlige biler i mange år. Aldri hatt problem med LMM. Skal ikke ta hele diskusjonen nå, men bare sørg for og tørk det skikkelig etter det er satt inn med olje om du renser det, så lever LMM som normalt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter Lønning = fant

 

Kaller du meg for en fant?!? : bråk :;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, paralell twinturbo/biturbo = to like store turboer som mater godstoff!

 

Eksempel på biler med dette er :

 

Nissan RB26DETT, BMW N54, Volvo B6284T og B6294T. Disse bilen har rekkemotor

 

Mitsubishi 6G72TT, Nissan VG30DETT. Audi S4 og RS4 B5, 1997-2005 A6 og 2003-2004 RS6. Disse har Vmotor

 

Sekvensiell biturbo/twinturbo har derimot en turbo som tar seg av den lave delen av turtallsregisteret og en større, eller begge, som tar seg av det høyere spekteret. Dette for å prøve å eliminiere problemet med turbolag!

 

Biler med dette oppsettet:

 

1986-1988 Porsche 959, 1992-2002 Mazda RX-7 Turbo (FD3S), 1993-1998 Toyota Supra Turbo (JZA8x), og 1994-2005 JDM Subaru Legacy GT, GT-B, RS, RS-B & B4.

 

Sekvensiell twin/biturbo kan også være satt opp slik at det er to like store turboer. Den lille booster opp trykket til eksempelvis 3 bar, så tar den andre over og booster det trykket opp 3 bar, slik at man kan komme opp i rundt 9 bar, noe som er umulig med singelturbo. Dette er primært brukt i stempeldrevne flymotorer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kaller du meg for en fant?!? : bråk :;)

hehe, nei, bare at du fant feilen :-)

Men fant e du ikje :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.