Bytte turbo 2.0TDI?(etter turbohavari)

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har fått turbohavari på sin 2004 A3 2.0TDI med kmstand rundt 90.000.

Han hørt at det er dårlige turboer på tidligere modeller av disse,men ikke at de skulle havarere så tidlig :)

Møller skulle ha oppimot 30 tusen for skifte av denne,noe som ble helt udiskutabelt..

 

Han har skaffa ny turbo ifra GIK turboservice,men da lurer jeg på hva som trengs av pakninger og sånt?

Er denne støpt sammens med manifolden?

Og om man i tilfelle skulle møte på noe annet som kan kan være greit å vite før man begynner :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm Er det ikke 5 år/100 000 km garanti igjen på denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm Er det ikke 5 år/100 000 km garanti igjen på denne?

 

Er ingen VAG som har 5 års garanti... 3 år på norsksolgte og 2 år på import.

Men du har reklamasjonsrett på 5 år forutsatt at bilen er solgt ny i norge....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er bruktimportert,så tror denne garantien utfaller her..Å den ble vel importert for vel over 2 år siden og tror jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var turbo skrudd av og det var ikke noe pent syn her nei..

Spindelen ser ut til å ha knekt av inni kompressorhus siden,så her er det tydeligvis noe som ikke har fått kjøling..Nytt olje-tur rør er kjøpt inn,men kan det ha tetta seg så mye pga koksing at den har fått for lite olje?

Eksosturbinen spinner like godt rundt og har ingen skader heller ser det ut til...

 

Bytteturboen er en Garrett GT20, fremfor den gamle som heter GT17ognoe..Delenumrene er like,men er det noen som vet hva som er blitt gjort for å forbedre disse turboproblemene på 2.0 TDI motorene?Tykkere spindel? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe mere om dette?

 

Turboen min uler voldsomt, og høres ut som en grynter i motbakke.

Fikk pris på underkanta av 10 høvdinger av turboservice.

 

Begynner å bli lei av at den kutter pga. overlading.

 

Sven

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det reguleringa di som er gåen, ikke turboen. men man får ikkje kjøpt vacum klokka løst så må ha ny turbo, men har hørt rykter om at man får kjøpt vacumklokke fra usa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen muligheter for å sjekke om det er tilfellet uten å bytte den? Visuelt?

 

 

Er det andre ting som er lurt å utføre mens man allerede er ute med turbo? Eller slipper man det ved bytte av vacuumklokka?

 

Sven

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det reguleringa di som er gåen, ikke turboen. men man får ikkje kjøpt vacum klokka løst så må ha ny turbo, men har hørt rykter om at man får kjøpt vacumklokke fra usa

 

Norsk turboservice selger denne klokka løst. Finnes også på ebay.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.