#1 Skrevet Juli 6, 2009 Fikk noen merkelige feil i forrige uke da jeg kjørte nordover til Bodø. vel en times kjøring fra tr.heim så slår kupelyset seg på og dimmes sakte ut. tenkte først at kjerringa hadde døra litt på gløtt, men alle dører og bagasjeluke ble sjekket og var ok. dette problemet ga seg aldri, lyset kom og gikk i tide og utide så jeg satte bryteren på 0 på alle kupelysa. fikk tips om at det kunne være bryteren i låskassa som var gåen. men, ikke nok med at kupelyset skapte irritasjon så slo stereo'n seg vrang (original spiller). lyden demper seg for så bli normal igjen. dette skjer og i tide og utide. ved første stopp i mosjøen skulle vi ta en pause, jeg parkerte og låste bilen med nøkkelen. høyre bakdør ville da ikke låse seg så jeg tenkte da var den gåen. låste den døra manuelt og resten med sentrallåsen. da jeg kom tilbake så fungerte alle dører på sentrallåsen. vel videre så under kjøring lyser alt i dashbordet og alle visere går ned til null for så sprette opp igjen. klokka nullstillte seg, kjørekomputeren nullstillte seg og trip-telleren nullstillte seg. her må det være noe el-feil tenker jeg, men aner egentlig ikke. i tillegg når disse feila intreffer, dvs kupelys slår seg på, lyd dempes og sentrallås kutter på ei dør så har jeg i senere tid funnet ut at : - fra førerposisjon kan jeg ikke åpne høyre vindu bak(fungerer fint om jeg bruker bryter på bakdøra) - vindu venstre bak går hakkete ned og opp fra førerposisjon (fungerer fint om jeg bruker bryter på bakdøra) - 2 ganger har jeg fått melding i display "drivers door open" disse feila kommer som sagt etter vel en times kontinuerlig kjøring. det er også litt rart at hvis bilen står i 5-10 min med motor av så virker det som om feila forsvinner og alt er ok igjen inntil du kjører ca 1 time ++. snakka med Møller idag og de hadde aldri hørt om lignende. noen som vet noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 6, 2009 Sjekk ledningsnett til dører, å da spess til førerdøra. dra ut den gummien mellom førerdør og A-stolpe å se etter ledningsbrudd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 6, 2009 Sjekk ledningsnett til dører, å da spess til førerdøra.dra ut den gummien mellom førerdør og A-stolpe å se etter ledningsbrudd. Har sjekka dette på begge bakdører, plugga sitter godt og ledningene ser fine ut. På førerdøra er det ikke slike plugger og ledningene er innpakket så får ikke sett så godt etter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 6, 2009 var ute en tur med bilen og da jeg kom hjem så svarer ikke høyre bakdør i det heletatt på noe... hverken sentrallås eller el-vindu... virker hardt å ta i dørhåndtak innvendig og jeg får ikke låst opp døra igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 14, 2009 Fikk tatt diagnose idag og får opp følgende feil: 01330 049 Centralstyreenhet, komfortsystem -J393 ingen kommunikasjon Sporadisk feil 01331 049 Dørstyreenhet i førersiden-J386 ingen kommunikasjon Sporadisk feil 01332 049 Dørstyreenhet i passasjersiden-J387 ingen kommunikasjon Sporadisk feil 01333 049 Dørstyreenhet i venstre bakdør-J388 ingen kommunikasjon Sporadisk feil 01334 049 Dørstyreenhet i høyre bakdør-J389 ingen kommunikasjon Sporadisk feil 01336 049 Databus komfortsystem ingen kommunikasjon Sporadisk feil 01336 037 hiddenbus komfortsystem defekt Sporadisk feil Noen som har vært borti lignende før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 14, 2009 Sjekk styreenheten som ligger i gulvet på sjåfør siden, kan være at denne er/har vært fuktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 14, 2009 Sjekk styreenheten som ligger i gulvet på sjåfør siden, kan være at denne er/har vært fuktig ja, sjekk styreenheten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 14, 2009 (endret) Sjekk styreenheten som ligger i gulvet på sjåfør siden, kan være at denne er/har vært fuktig Sjekka dette nå, helt tørt under teppe, ingen tegn til at det tidligere har vært fuktig der... Liten tilleggs-info: Disse merkelige feila intreffer kun i varmt vær... var et par dager med litt regn og lavere temperatur og da merket jeg ingenting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...