Forstilling S4 c4 (litt hjelp)

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Skal på 4-hjulskontroll i morgen, men sliter med og ta inn en slakke som jeg har i navet venstre forran!

Har byttet hjullager idag fordi jeg trodde det var dette som var defekt, men ble ingen bedring. Altså slakken er i navet/spindelhuset. Kan det være drivakselen som er slitt? Har strammet det jeg makter med latmansarm, til ingen nytte. Men kjenner samme bevegelsen i akslingen som i navet.

Mads

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min bak (samme lager) var ikke lagret pressa orntlig inn, oppdaget dette da jeg skylde montere spineren på plass igjen. fikk da verkstede til å legge mer press på, da bli det bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som at lageret ikke ligger skikkelig på plass?

Dette skal være låst med segerringer.

Det skal være trang pasning, mellom lager og hus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. :)

Skal på 4-hjulskontroll i morgen, men sliter med og ta inn en slakke som jeg har i navet venstre forran!

Har byttet hjullager idag fordi jeg trodde det var dette som var defekt, men ble ingen bedring. Altså slakken er i navet/spindelhuset. Kan det være drivakselen som er slitt? Har strammet det jeg makter med latmansarm, til ingen nytte. Men kjenner samme bevegelsen i akslingen som i navet.

Mads

Må nok mer enn en latmann til.skal strammes 200nm+180grader.(litt usikker på om det var 180 el 90 grader?men mener jeg tok 180.sikkert noen som vet?)jeg måtte til med 1,5m rør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som at lageret ikke ligger skikkelig på plass?

Dette skal være låst med segerringer.

Det skal være trang pasning, mellom lager og hus.

den er ikke låst med segring på s4 iværtfall. det var ikkenoe på min når jeg bytta på begge sider.

verken ufo fra s4 eller s6+ iværtfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om hvordan du har montert lageret. Men jeg måtte ha ca 8 tonn for å få lageret på riktig plass på min 100....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok mer enn en latmann til.skal strammes 200nm+180grader.(litt usikker på om det var 180 el 90 grader?men mener jeg tok 180.sikkert noen som vet?)jeg måtte til med 1,5m rør.

200nm+180grader i følge hayns boka (c4 100 da) men de siste 180 gradene skulle jo ikke ha så mye å si på hvor tait det føles, sånn med håndmakt?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det nok noe muffens, kan være at lageret har blitt satt inn litt feil, kanskje? Og segerringer er det kun bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

funnet ut noe mer?sliter med akkurat det samme på a4'n min:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk tak i et nytt fjærben.. Så tipper det er navet ditt som er slitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig det,ser det koster 288kr stk på hovwdiaudi så får nok sende inn en bestilling derw om det viser seg å være dem..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.