Audi 100 Avant 91', lastjusterbare dempere, trenger hjelp!(LØST)

Anbefalte innlegg

Har vært å kjøpt meg en 91 mod. Audi 100 Avant quattro, type 44. den har lastjustering på bakdemperene, å de står nå på maks! før jeg kjøpte bilen ver det nettopp byttet justerings ventil bake. den med justering arm som strekker seg ned mot venstre bærearm(tror jeg). kan denne ventilen justeres? lurer på at det er blitt sånn etter denne ventilen var skiftet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vell vell, nå har jeg prøvd å justere etter sånn haynes boka sier det skal gjøres, men det fungerte ikke... : mad :

først løsne på de to muttrene som låser justeringsplaten. deretter laste bilen bak med ca. 100 kg. så skru fast muttrene på justeringsplaten og deretter presse inn en sylinder i ett hull der før jeg tok av lasten.

etter det, begynte dumme meg å fikkle med denne last ventilen, så nå er den helt hard på demperen bake! : bh :: dum :: bh :

trenger tips asap! : vinke : bruker bilen til "daglig". : rolleyes

er det en "grunnstilling" på denne ventilen? tok att og fram den armen på ventilen når bilen var i gang, men ingenting skjedde med demperene... kunne høre ett lite "sjjjt" i ventilen når jeg tok den fra høyre mot venstre, men uansett hvor jeg setter den blir ikke bilen "lavere" bake i allefall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, blir vell sittende å prate med meg selv, men nå har jeg hatt det som heter hell i uhell! :klapp:

da jeg gikk inn litt tidligere, mener jeg at ventilen ble satt der "sjjjt" lyden bynte. når jeg gikk ut nå, og kjørte ned bilen av bukkene for å kjenne på demperene før jeg monterte fast justeringsarmen igjen, var bilen blitt lavere! : rock : har tydeligvis truffet på det punktet jeg måtte ha den for at det skulle bli riktig, tok bare litt tid... :P så da lot jeg bilen gå mens jeg tok justeringsarmen litt til høyre, som fikk den til å gå opp. når høyden var fin stoppet jeg der og monterte fast justeringsarmen igjen. nå er det bare ut å prøve kjøre litt for å se om det ble en grei høyde! : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.