#1 Skrevet Juli 6, 2009 (endret) skulle på jobb i mårres å skulle kjøre.. å når jeg gir gass virker det som at bilen bare dør.. den øker turtall i 1 sek så kveles den nesten.. går oxo veldig lavt på tomgang har jeg merket.. har hatt dette problemet et par ganger tidligere men da har det forsvunnet ganske fort å vært lang tid imellom.. men nå er det konstant.. men når motoren bli varm funker den igjen.. så om noen har tips til hva som kan være galt?? sjekket med vag-com og fikk disse feilene: VAG-COM Version: Release 704.1 Data version: 20070422 Monday,06,July,2009,20:05:26:26365 Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4 Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 47 55 56 57 75 76 Mileage: 186320km/115773miles ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 06A-906-018-AGU.LBL Part No: 06A 906 018 BB Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS 104 Coding: 04000 Shop #: WSC 00000 5 Faults Found: 17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-00 - - 00282 - Throttle Position Actuator (V60) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed 01165 - Throttle Body Control Module (J338) 08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 30-00 - Open or Short to Plus 17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached P1565 - 35-00 - - Readiness: N/A noen tips?? takker for svar på forhånd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 6, 2009 Rens gasspield? eller er jeg helt på jorde her? Mener jeg har fått denne feilen en gang med bilen og da måtte jeg gjøre det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 6, 2009 jah?? jeg prøvde å koble fra den føleren å da ble det ingen forsjell ivertfall:p men er ikke umulig du har rett.. blir jo litt olje som går i systemet å karnsje legger seg på.. men kun gasspjelet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 6, 2009 flere tips noen?? trenger litt å gå på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 6, 2009 prøv dette ogsåhttp://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 6, 2009 ahh tusen hjertelig.. har vært av med batteri en del ganger pga motorvask så dette er vl ikke så dumt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 6, 2009 Ja, rens gasspjeldet og ta en grunninstilling av det med vag com. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 7, 2009 rens gass-spjeld?? var av med spjelet men sjønner ikke helt hva som skal renses?? for e da kun en motorikk grejer der for å styre gass osv.. ikke noe følere elns?? men får opp samme feilkode etter å ha kjørt grunninstillingene.. fikk først opp error når jeg prøvde men fikk det til etter hvert.. noen tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 7, 2009 frykter for at møller skal få seg en liten time i morgen.. da jeg ikke har tid eller mulighet til å finne ut av dette selv:S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 7, 2009 er ikke elektronikken du skal rense, men inni der sjeldet sitter...... etter rens på begge sider av spjeldet tar du en ny grunninstilling.. Møller siser vel bare at spjeldet er defekt med dertil høy regning. Men har man penger er det bare å bytte, så er du nok kvitt problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 7, 2009 oki.. så det er sotet som gjør det?? for står at det ikke gåt helt tilbake?? er det så fintfølende?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 7, 2009 oki.. så det er sotet som gjør det?? for står at det ikke gåt helt tilbake?? er det så fintfølende?? ja, på alt. Så klart trenger det ikke å være det, men det er en veldig god start å prøve dette først skikkelig rens med avfettning og en tannbørste for å pusse med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 7, 2009 da må jeg prøve igjen;) å se om det blir bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 7, 2009 Ta av IC slangen, bremserens/One shot bare og spyle inn og rense ordentlig inn i spjeldet, grunninnstill etterpå.. Men husk og ha driftstemp på motoren, så den stiller seg etter de rette verdiene;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 7, 2009 Ta av IC slangen, bremserens/One shot bare og spyle inn og rense ordentlig inn i spjeldet, grunninnstill etterpå.. Men husk og ha driftstemp på motoren, så den stiller seg etter de rette verdiene;) Blir ikke rent nok av dette, gasspjeldet må av og renses på begge sider.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 8, 2009 oki da er spjelet renset ONKLI.. tok avfetting og et papir å gnudde i lang tid.. men må motoren være varm når jeg justerer med vag-com?? jeg prøvde flere ganger med kald motor men fikk samme resultat som igår:( første bildet er før jeg kjører grunninstillingen, andre bildet er med en gang jeg har trykt på.. så bilde nr 3 viser hva som sjer etter karnsje 20 sek.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 8, 2009 men det er 2 feilkoder jeg ikke får slettet: bh : prøvde flere ganger men.. bilde 1 er de jeg ikke får slettet.. mens bilde 2 er feilkodene som dukker opp ved oppstart: gråter : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 8, 2009 http://wiki.ross-tech.com/index.php/17953/P1545/005445 du får gå over ledninger og se etter brudd da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 8, 2009 hva den delen er veit jeg ikke får vel rense den også eller bytte den http://wiki.ross-tech.com/index.php/17973/P1565/005477 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 9, 2009 ja nej dette er no dritt:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 9, 2009 Et tips til prøv å få en til å "jokke" litt på spjeldet mens du prøver grunninstilling.. altså.. helpe spjeldet litt.. ikke rør typ flere cm men 1 mm eller noe liksom mot lukket posisjon.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 9, 2009 ah takker.. det blir et tredje forsøk idag å håper det blir noe bedring av den grunn:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 9, 2009 jeg lurer meg på om spjelhuset er fitten gefaren jeg nå.. får ikke kontakt i d heletatt:( står bare error 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 17, 2009 ok idag bytta jeg spjeldhus og samme saken enda.. men får endelig lyd i saken da.. men får fortsatt opp error.. går bittelitt å så blir det stopp og så viser det error.. HJJJJJJEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLPPPPPPPP... blir gal.. årdnet time hos møller men hvis noen har tips til hordan jeg kan få til dette så skrik ut.. di har fått nok penger av meg nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 17, 2009 Kjedelig det der ja, men virker som det er mye el feil på den bilen din, abs, kjørecomputeren og nå dette med gasspjeldet.. kjedelig med slikt. sjekket ledningsnettet da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...