#1 Skrevet Juli 6, 2009 Hei, Jeg har tidligere byttet frontfanger på en A4-B6. Nå har jeg skaffet meg en B7 og bare måtte bestille meg Hofele RSA frontfanger. Er det noen som kan beskrive hvordan jeg demonterer B7 fangeren?? Er det tilnærmet likt B6? Takknemelig for tips og beskrivelser PS. er det noen med erfaringer med Hofele produkter er jeg spent på kvalitet og passform. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 6, 2009 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=143504&highlight=a4+b7+grill Venter spendt på kvaliteten og passformen jeg også - legg ut bilder Hørte den er av glassfiber - så jeg skrinla det - hater glassfiber. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 6, 2009 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=143504&highlight=a4+b7+grill Venter spendt på kvaliteten og passformen jeg også - legg ut bilder Hørte den er av glassfiber - så jeg skrinla det - hater glassfiber. Hei Geir, ja når du ikke solgte meg S-line fronten din, måtte jeg ty til andre alternativ Slik jeg forstår linken er det ikke behøvelig og ut med hovedlyktene? eller vil det gjøre det enklere å komme til de vanskelige skruene i punkt 3 i link? Flott om noen kan bekrefte/avkrefte, samt om man kommer til disse fra motorrommet. Var i tvil vedrørende glassfiber jeg også, men i og med at det er en kombinasjon mellom polyester og glassfiber får jeg la tvilen komme fangeren til gode... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 6, 2009 Løsne eller ta av innerskjermene, så kommer du til 2 skruer på ver side (gjemt bak spylevesketanken,b.annet på ene sida) Ta ut dekslet rundt tåkelysene, så sitter det en lang bolt opp på ver side. Skru løs skliplate og skruene i toppen så har du en løs fanger.. Da sitter den bare i "klips-spor" i siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 7, 2009 Du kan ikke demontere lyktene før du har fronten av så det skal ikke være nødvendig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 7, 2009 Her er en svenske som har Hofele fronten Ser veldig bra ut, men han skriver at passformen ikke var bra. http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=211809&highlight=hofele 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 7, 2009 Takker for info - blir spennende å se passformen når den ankommer. Prismessig bør den være upåklagelig... Jeg monterte en New-design front fra Rieger på min forrige B6 - den hadde veldig dårlig passform ved framskjermene. Hofele skal ifølge forhandler ha betydelig bedre passform enn Rieger. Jeg skal poste min erfaring når den kommer. Ps. til dere som ofte deltar på treff - vet dere om noen som har montert denne fronten i Norge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 8, 2009 Tror ikke det er noen i Norge enda - men det blir nok en del - den ser jo bra ut. Håper bare passformen funker så spørs det om ikke jeg bestiller en også. Hvor bestilte du ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 8, 2009 Tror ikke det er noen i Norge enda - men det blir nok en del - den ser jo bra ut. Håper bare passformen funker så spørs det om ikke jeg bestiller en også. Hvor bestilte du ? Det forundrer meg litt at det ikke er flere å se av disse ja, men original S-line ser jo bra ut også. I og med at jeg har non-sline front så vurderte jeg like godt å gå for denne. Du skal få full rapport på hvordan montering og passform er. Fangeren er bestilt hos QWT i Bergen - noen erfaringer med dem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 11, 2009 jeg har demontert fangeren min flere ganger og det er fort gjort. oppå under panseret er det tre torks skruer en i midten på grillen og en ved hver lykt. også må du av med noen torks skruer på innerskjermen for som nevnt sitter det to 10 mm muttere på noen styrepinner bla. bak spyler boksen som nevnt det er da likt på andre siden,du må ha en forlenger på pipa da det er ganske langt inn,ca.15-20 cm. pluss at det er en torks i hjulbuen som må av på hver side. så må du under bilen og skru av 3-4? låseskruer som fester bunnplate med fangeren. da er det bare å dra fangeren ut fra den ene siden også kommer den(den er klipset fast i sidene) ps du trenger ikke av med hele inderskjermene hvis du skrur av de skruene som peker forover og drar den ut det er litt brutalt men det går fint. lyktene får du ikke av før fangeren er av. anbefaler å ikke løsne på lyktene da de er festet med en skrue i bak-kant veldig langt nede så da må du ha en jævelig lang og tynn torks nøkkel, jeg måtte sveise på en stang på torks bitsen for å få stramma det til etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 12, 2009 jeg har demontert fangeren min flere ganger og det er fort gjort. oppå under panseret er det tre torks skruer en i midten på grillen og en ved hver lykt. også må du av med noen torks skruer på innerskjermen for som nevnt sitter det to 10 mm muttere på noen styrepinner bla. bak spyler boksen som nevnt det er da likt på andre siden,du må ha en forlenger på pipa da det er ganske langt inn,ca.15-20 cm. pluss at det er en torks i hjulbuen som må av på hver side. så må du under bilen og skru av 3-4? låseskruer som fester bunnplate med fangeren. da er det bare å dra fangeren ut fra den ene siden også kommer den(den er klipset fast i sidene) ps du trenger ikke av med hele inderskjermene hvis du skrur av de skruene som peker forover og drar den ut det er litt brutalt men det går fint. lyktene får du ikke av før fangeren er av. anbefaler å ikke løsne på lyktene da de er festet med en skrue i bak-kant veldig langt nede så da må du ha en jævelig lang og tynn torks nøkkel, jeg måtte sveise på en stang på torks bitsen for å få stramma det til etterpå. Takker for god beskrivelse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...