Carerra Cup felger til '05 Touran

Anbefalte innlegg

Hvor kan jeg få tak i Carerra Cup felger til Touran? Forslag mottas med takk!: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kan jeg få tak i Carerra Cup felger til Touran? Forslag mottas med takk!: bh :

Møller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell disse det er snakk om?

20090425153701.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med boltsirkel etc?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med boltsirkel etc?

Felgen heter CMS C9 og har delenummer 2K3 071 497 N88

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange svar! Jeg går ut ifra at delenummeret over er felgene som er avbildet over? Jeg er på jakt etter skikkelige Cup felger. Gjerne noe av den typen som kom på Porsche på begynelsen av 90. Tror de passer bra på Touran. Noen meninger om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden Porsche bruker ganske høyt offset ( ET) så tviler jeg på det går siden det er 5x130 boltsirkel og du har 5x112. Du må da ha et adapter, og de fleste av disse er 20mm( usikker på om det er forsvarlig å bruke feks 15mm? )

Har du da feks ET 52 e.l og 20mm adapter= ET32 og da vil det stikke ganske langt ut på din Touran siden den har høyere ET (innpress)

Edit: Har sett noen cup felger med 5x112 boltsirkel, men der er ET 35 så hjelper ikke så mye, må evt dreie av om det går da for å øke innpresset om mulig. Ser heller ikke så vakkert ut med 5x112 boltsirkel på de cup felgene da det ser ut om alle hullene står "oppi hverandre"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går en touran her i støket med Porche-rims. Ser shitbra ut :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går en touran her i støket med Porche-rims. Ser shitbra ut :D

Den ser veldig bra ut, ja:)

Tipper det er hjul av denne typen han bruker (eller tilsvarende. Har ikke sjekket om boltsirkel etc passer):

bildholen9.aspx?id=20

Men dette er vel Turbo felger, ikke Carerra Cup..?

Edit: Er flere Porsche felger her http://www.rh-alurad.de/felgenprogramm.aspx Mulig noe av dette kan funke? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Carl: Jeg kom på en sak her. Hør med Christian Solemsli Klepp(e?) her på forumet. Kom på at han monterte Porsche hjul på sin Touran, har er en Porsche gubbe;) så han har nok kanskje en del info om hva de ulike Porsche hjula har som ET.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er porsche turbo cup han i lokallaget kjører med ja!

Boltsirkel 130, så må ha spacer. På denne bilen er det 15mm spacer for å ikke få de til å stikke for langt ut.

For å få disse til å passe Touran, må den være laav! Da spiser den litt ET, så hjulene stikker ikke så langt.

Så det er fint mulig å få dette til å passe!

Eks fra felgimport:

Felgen heter da Artec AH 8,5x19 ET52 5-130 (med adapter blir det da ET32,(20mm adapter) så

det kommer til å ligge helt ute i skjermkantene)

Derfor å anbefale spacer på 15mm

Org ET er 47 og 50 på Touraner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgen heter CMS C9 og har delenummer 2K3 071 497 N88

Felgimport har CMS felger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må da gå an å få et firma til å frese eller dreie av annlegsflaten i felgen noen mm for og komme på rett side av skjermen med en "safe" adapter på 20mm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må igjen si takk for mye nyttig info! Lærer jo masse her. Står med 35 mm senk nå, noe som blir litt i underkant med en slik felg. Syntes det ser litt dumt ut med den glippa som blir mellom hjul og hjulbue. Litt mer senk blir nok riktig. Det eneste er at jeg er litt bekymret for kjøre komfort. Hva er erfaringene her? Har 225/45 nå, hvor mye kan man legge på uten at det stikker ut? Som vanlig taknmelig for alle tilbakemeldinger!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

christian helgerud i drammen kjører en svart touran med sånne felger, snakk med han, di ser værtfall døds bra ut på bilen hans :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.