#1 Skrevet Juli 6, 2009 Noen som kan anbefale et godt sykkel stativ for tak til Golf 5? Erfaringer ønskes... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 6, 2009 Snakker om sola!! Sånt holdt jeg på å rive i, men fant ingen plasser i byen (lette ikke så alt for godt:p) Tror de har det på bilxtra, men de stenger jo lenge før min "ni-til-fire"jobb er slutt... Jeg er på utkikk etter thule, men siden siden deres er litt dårlig satt opp, så fant jeg ikke noe... Jeg ser for meg 2 tverrpinner som settes fast på et eller annet vis, og så 2 langsgående sykkelstativ fra thule e.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 6, 2009 Jeg har Thule takstativ med Thule sykkelholder, ikke noe å klage på det altså - enkelt å montere er det også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 6, 2009 Jeg har Thule takstativ med Thule sykkelholder, ikke noe å klage på det altså - enkelt å montere er det også.. Holder det sykler i alle størrelser? Både 20" og 26"? Hvordan festes sykkelen? Står den fast på en fot under kranken. Går det noe opp til styret? Går ut i fra det av den typen hvor det går to vanlige? stenger på tvers også to skinner på langs igjen hvor man plasserer sykkelhjula? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 6, 2009 Snakker om sola!! Sånt holdt jeg på å rive i, men fant ingen plasser i byen (lette ikke så alt for godt:p) Tror de har det på bilxtra, men de stenger jo lenge før min "ni-til-fire"jobb er slutt... Jeg er på utkikk etter thule, men siden siden deres er litt dårlig satt opp, så fant jeg ikke noe... Jeg ser for meg 2 tverrpinner som settes fast på et eller annet vis, og så 2 langsgående sykkelstativ fra thule e.l. Tror de selger thule hos møller.. hmmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 7, 2009 Tror de selger thule hos møller.. hmmm De selger Thule og Mont Blanc hos Møller.... Kjell ordner sikkert en god pris til deg Bare sørg for at når du monterer stativet så bruk de medfølgende foliene som skal mellom stativet og taket for å unngå skader på taket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 7, 2009 Holder det sykler i alle størrelser? Både 20" og 26"? Hvordan festes sykkelen? Står den fast på en fot under kranken. Går det noe opp til styret? Går ut i fra det av den typen hvor det går to vanlige? stenger på tvers også to skinner på langs igjen hvor man plasserer sykkelhjula? Ja, skulle tro det (men om det er noe begrensninger så står det garantert på forpakningen!). Har nesten ikke brukt det, tror jeg faktisk kun har hatt en bmx som har stått der i ny og ned. Sykkelen festes på 3 punkter: 1 slags strapp til forhjul og en til bak og en stang man dytter opp til ramma på sykkelen som man skrur inn så den dermed klemmer sykkelen fast. Dårlig forklart kanskje men Det settet jeg har er kun beregnet for en sykkel og den forklaringen din på stengene stemmer! Men man får plass til to slike holdere på takstativet, så totalt sett får man plass til 2 sykler vis man selvfølgelig kjøper 2 stativ.. Godt mulig det finnes et nærmere identisk stativ beregnet for 2 Jeg kjøpte settet mitt på Thorshow på kampanje for en god stund tilbake forresten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 7, 2009 Det settet som han Per snakke om he me inne på jobb Finni, faktisk montert på bil også så du kan se hvordan det ser ut i sin fulle funksjon hvis du vil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 7, 2009 Bare ikke gjør som en av naboene mine, å kjøre inn i parkeringshuset her med syklene på taket Ca 32.000 kostet det fyren.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 7, 2009 Det settet som han Per snakke om he me inne på jobb Finni, faktisk montert på bil også så du kan se hvordan det ser ut i sin fulle funksjon hvis du vil.. Flott Kjell, då komme eg ut for ein titt ganske snart. Må ha et sånn ganske snart. Hva er pris og rabattgruppe? Bare ikke gjør som en av naboene mine, å kjøre inn i parkeringshuset her med syklene på taket Ca 32.000 kostet det fyren.... Oy såpass ja, nei skal så klart passe på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 7, 2009 Kan noen av dere si noe på hvordan det føles å kjøre i store hastigheter med disse? Sitter de fast selv i 100km/t? Eller blir det mer tilrettelagt kjøring med dem på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 8, 2009 Flott Kjell, då komme eg ut for ein titt ganske snart. Må ha et sånn ganske snart. Hva er pris og rabattgruppe? For you my friend, special prize.. Hehe.. Neida, 995,- , rabattgruppe 20 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 8, 2009 Hvis du skal ha noe som er estetisk riktig (i den grad man kan kalle takstativ riktig) bør du jo handle Votex sitt da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 8, 2009 For you my friend, special prize.. Hehe.. Neida, 995,- , rabattgruppe 20 Thanx. Er det for komplett eller kun bøylene på tvers eller på langs? JM hadde visst hørt på pris igår og fikk opplyst om en tusenlapp for vanlige på tvers pluss tusen for de på langs (sykkel biten) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 8, 2009 Det er kun holderen, så må du ha takbøyler i tillegg da.. Ja, det var den sykkelholderen der mener jeg å huske jeg ga ham pris på. Men han så for seg en der han tok av hjulet for å feste det tror jeg. Regner ikke med det er en slik du ser etter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 8, 2009 Det er kun holderen, så må du ha takbøyler i tillegg da.. Ja, det var den sykkelholderen der mener jeg å huske jeg ga ham pris på. Men han så for seg en der han tok av hjulet for å feste det tror jeg. Regner ikke med det er en slik du ser etter? Nei vil ha den typen hvor man kan ha komplett sykkel på bilen. 2 stk. Hva blir totalprisen for stativ og holder (to holdere?) da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 8, 2009 Pm sendt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 13, 2009 rundt 4k for takbøyler og to sykkelholdere på forhandler, var å henta mine i dag... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 13, 2009 rundt 4k for takbøyler og to sykkelholdere på forhandler, var å henta mine i dag... Hvilket ble det? Thule eller Vortex? Blir nok et Vortex på meg så snart jeg har bilen på veien igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 13, 2009 Er vel votex bøyler og thule pro rida sykkelholdere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 13, 2009 Sweet! Hvordan festes sykkelen? Blir det en slags støtte pinne som du stopper sykkelen fast til med gummi stropper? Har enda ikke fått tatt meg turen innom forhandleren og studert disse skikkelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 13, 2009 Har hatt lyst på en sånn skjerm som man har forran takstativet, noen som har det\vet pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 14, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 14, 2009 Er det mulig å justere høyden/lengden på armen? Hvis man skal ha på små sykler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 14, 2009 Blir vel bare å flytte sykkelen lengre bakover, for de festene hjula står i er ikke satt fast... Men har jo ikke prøvd da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...