Anbefalte innlegg

hallo lurte bare på om noen kunne hjelpe meg litt.hva er boringa på org g60 motor pg. er mahle stempler gode stempler.må man bytte stempel hvis man vil kjøre med 16v topp og kompressor eller kan jeg bruke org g60 stempel.:confused::confused::confused::confused::confused::):):):):):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk under stemplene om de ser smidde ut, eller om det er støpekanter. Er de smidde så tåler de jo en god del effekt, ofte mer enn orginale råder tåler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk under stemplene om de ser smidde ut, eller om det er støpekanter. Er de smidde så tåler de jo en god del effekt, ofte mer enn orginale råder tåler.

PG har samme borring og slaglengde som 16v (1781ccm) mens 1H motoren har mindre borring pga FIA regler når rallyen ble laget. Men G60 har kortere råder og bruker du 16v topp på PG blokk med PG stempler og råder får du ubrukelig lav komp

Men du kan som flere her inne har gjort bruke S2,S4/S6 2.2 t 20v stempler og råder.

Da får du passe komp til overladning med 16v topp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er i tvil hvor jeg skal kjøpe stemplene. de har mahle stempler på ebay 4 stk med ringer 399 euro er dette dyrt eller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mahle er gode stempler det, men skal du ha 16v topp, kjøp stempler for 16v topp. En G60 blokk med orginale stempler og 16v topp er slappere enn en 1,6L Golf til vanlig kjøring. 16v topp og G60 stempler gir ca 6,5:1 i komp, som sikkert er greit om du skal lade 2,5-3,5 bar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tingen her er jo at æg fikser opp g60 enb min helt 100 prosent derfor vil jeg ha nye stempler men jeg skal ikkje ha på 16 v toppp før jeg har godkjent bilen som ombygging hos biltilsynet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tingen her er jo at æg fikser opp g60 enb min helt 100 prosent derfor vil jeg ha nye stempler men jeg skal ikkje ha på 16 v toppp før jeg har godkjent bilen som ombygging hos biltilsynet

Da må du enkelt og greit kjøpe 2 sett stempler.... kan ikke få i pose og sekk : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessuten er det enklere å starte med en 16v blokk når du skal bygge 16vT

KR/PL med s2 stempler eller ABF med 2E stempler om du skal gjøre det billig. Eller smidde stempler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er forskjellen på kr og pl blokk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er forskjellen på kr og pl blokk

de er identiske

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som hvet hvor man får kjøpt billige smidde stempler til g60

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er billige da?

Hvilken kompresjon, hvilke råder, hvilken borring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

billige da mener jeg rundt 1000kr org råder boring 82,50

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok vanskelig å finne et sett under 4000,- med 82,5mm borring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har dere noen sider der de selger stempler?????? jeg hvet alt ebay!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SStuning selger de vel for 9500,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.