#1 Skrevet Juli 7, 2009 Skulle skifte til SMD led-pærer i parklysa på nyebilen igår,men det funka ikke. Jeg hadde 3 forskjellige par led-pærer,jeg prøvde alle (!!!) 6 å ingen av de virka uansett hvilken vei de stod. Det var W5W pinolpærer. Satt i vanlige glødetrådspærer så funka de med en gang..... Hva er det som gjør at det ikke funker med led-pærer da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 7, 2009 Skulle skifte til SMD led-pærer i parklysa på nyebilen igår,men det funka ikke. Jeg hadde 3 forskjellige par led-pærer,jeg prøvde alle (!!!) 6 å ingen av de virka uansett hvilken vei de stod. Det var W5W pinolpærer. Satt i vanlige glødetrådspærer så funka de med en gang..... Hva er det som gjør at det ikke funker med led-pærer da ? Funka med led-pærer på min 2006mod.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 7, 2009 Funka med led-pærer på min 2006mod..Hmm,regner med du fikk varsel om at pæra var gåen da ? Får gjøre et nytt forsøk senere idag,å sjekke over sokkelen på led-pæra at de to tynne metall-trådene ligger riktig. Rart at INGEN av de 6 pærene virka. Rugla litt pæra frem og tilbake i tilfelle de ikke fikk kontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 7, 2009 Hadde du tenningen på mens du skiftet pære ? Jeg har opplevd at jeg måtte slå av å på tenningen igjen etter at jeg skiftet pære. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 7, 2009 Hadde du tenningen på mens du skiftet pære ? Jeg har opplevd at jeg måtte slå av å på tenningen igjen etter at jeg skiftet pære. Tenninga stod på ja,var for å sjekke at de lyste før jeg stappa de inn igjen i lykta. Var skikkelig knotete å trykke de inn igjen nemlig..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 7, 2009 Du har kaldstrømsovervåkning, som vil si at styreenhet for ledningsnett (-J519) sender ut 5 pulser til hver pære for å sjekke at de er iorden. får den ikke riktig signal tilbake slår den ut strømmen til den pæra for å unngå at det skal bli brann/kortsluttning og unødig strømforbruk om det er noe galt ved pæra. Har den først slått ut strømmen må tenninga av/på for at aut.sikringa skal legges inn igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 7, 2009 Du har kaldstrømsovervåkning, som vil si at styreenhet for ledningsnett (-J519) sender ut 5 pulser til hver pære for å sjekke at de er iorden. får den ikke riktig signal tilbake slår den ut strømmen til den pæra for å unngå at det skal bli brann/kortsluttning og unødig strømforbruk om det er noe galt ved pæra.Har den først slått ut strømmen må tenninga av/på for at aut.sikringa skal legges inn igjen. Hjelp.....nesten sånn jeg ikke tør skifte pærer da hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 7, 2009 Prøvde på nytt idag,da lyste pæra en liten stund før den ble svart igjen. Så jeg gir opp hele led-greiene å satt igjen vanlig pære Men jeg fikk montert gule Luminics pærer i tåkelysa da iallfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 8, 2009 Du må også ha inn en motstand for å hindre bilen i å tro at pæren er gåen, dioder trekker mye mindre strøm en vanlige pærer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 8, 2009 Du må også ha inn en motstand for å hindre bilen i å tro at pæren er gåen, dioder trekker mye mindre strøm en vanlige pærer. Blir til at jeg setter inn xenonmatch glødetråd-pærer. Har vært ute for at slike motstander blir vanvittig varme,å det er jo ikke noe lurt når lykta å lyktehuset er av plast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 8, 2009 bare å finne en motstand som tåler mange nok watt så den klarer å fordele varmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 8, 2009 Hmm,regner med du fikk varsel om at pæra var gåen da ? Får gjøre et nytt forsøk senere idag,å sjekke over sokkelen på led-pæra at de to tynne metall-trådene ligger riktig. Rart at INGEN av de 6 pærene virka. Rugla litt pæra frem og tilbake i tilfelle de ikke fikk kontakt. Glømte å si at det hva bare å hive på en motstand,så funket alt som normalt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 8, 2009 Låner denne tråden litt jeg.. Kjøpte med noen hvite dioder jeg skulle bruke i skiltlysa og inne i kupeen. I skiltlysa var det pinolpærer, og de funka fint. Men i kupeen var det slike pærer : http://www.dioder.no/catalog/images/ba9s.jpg og de vil ikke lyse! Med en gang jeg setter i orginalpæra igjen, så lyser den.. så hjelper vel ikke å slå av / på tenninga da? Pærene fungerer Har den først slått ut strømmen må tenninga av/på for at aut.sikringa skal legges inn igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 8, 2009 Må bruke motstander som er laget for høy effekt - tror mine tåler 50w. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...