Led-pærer på Passat 3C = no go ????

Anbefalte innlegg

Skulle skifte til SMD led-pærer i parklysa på nyebilen igår,men det funka ikke. Jeg hadde 3 forskjellige par led-pærer,jeg prøvde alle (!!!) 6 å ingen av de virka uansett hvilken vei de stod. Det var W5W pinolpærer. Satt i vanlige glødetrådspærer så funka de med en gang.....: rolleyes Hva er det som gjør at det ikke funker med led-pærer da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle skifte til SMD led-pærer i parklysa på nyebilen igår,men det funka ikke. Jeg hadde 3 forskjellige par led-pærer,jeg prøvde alle (!!!) 6 å ingen av de virka uansett hvilken vei de stod. Det var W5W pinolpærer. Satt i vanlige glødetrådspærer så funka de med en gang.....: rolleyes Hva er det som gjør at det ikke funker med led-pærer da ?

Funka med led-pærer på min 2006mod..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funka med led-pærer på min 2006mod..
Hmm,regner med du fikk varsel om at pæra var gåen da ? Får gjøre et nytt forsøk senere idag,å sjekke over sokkelen på led-pæra at de to tynne metall-trådene ligger riktig. Rart at INGEN av de 6 pærene virka. Rugla litt pæra frem og tilbake i tilfelle de ikke fikk kontakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du tenningen på mens du skiftet pære ?

Jeg har opplevd at jeg måtte slå av å på tenningen igjen etter at jeg skiftet pære.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du tenningen på mens du skiftet pære ?

Jeg har opplevd at jeg måtte slå av å på tenningen igjen etter at jeg skiftet pære.

Tenninga stod på ja,var for å sjekke at de lyste før jeg stappa de inn igjen i lykta. Var skikkelig knotete å trykke de inn igjen nemlig.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har kaldstrømsovervåkning, som vil si at styreenhet for ledningsnett (-J519) sender ut 5 pulser til hver pære for å sjekke at de er iorden. får den ikke riktig signal tilbake slår den ut strømmen til den pæra for å unngå at det skal bli brann/kortsluttning og unødig strømforbruk om det er noe galt ved pæra.

Har den først slått ut strømmen må tenninga av/på for at aut.sikringa skal legges inn igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har kaldstrømsovervåkning, som vil si at styreenhet for ledningsnett (-J519) sender ut 5 pulser til hver pære for å sjekke at de er iorden. får den ikke riktig signal tilbake slår den ut strømmen til den pæra for å unngå at det skal bli brann/kortsluttning og unødig strømforbruk om det er noe galt ved pæra.

Har den først slått ut strømmen må tenninga av/på for at aut.sikringa skal legges inn igjen.

: eek : Hjelp.....nesten sånn jeg ikke tør skifte pærer da hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde på nytt idag,da lyste pæra en liten stund før den ble svart igjen. Så jeg gir opp hele led-greiene å satt igjen vanlig pære : rolleyes Men jeg fikk montert gule Luminics pærer i tåkelysa da iallfall ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må også ha inn en motstand for å hindre bilen i å tro at pæren er gåen, dioder trekker mye mindre strøm en vanlige pærer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må også ha inn en motstand for å hindre bilen i å tro at pæren er gåen, dioder trekker mye mindre strøm en vanlige pærer.
Blir til at jeg setter inn xenonmatch glødetråd-pærer. Har vært ute for at slike motstander blir vanvittig varme,å det er jo ikke noe lurt når lykta å lyktehuset er av plast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å finne en motstand som tåler mange nok watt så den klarer å fordele varmen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,regner med du fikk varsel om at pæra var gåen da ? Får gjøre et nytt forsøk senere idag,å sjekke over sokkelen på led-pæra at de to tynne metall-trådene ligger riktig. Rart at INGEN av de 6 pærene virka. Rugla litt pæra frem og tilbake i tilfelle de ikke fikk kontakt.

Glømte å si at det hva bare å hive på en motstand,så funket alt som normalt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden litt jeg.. Kjøpte med noen hvite dioder jeg skulle bruke i skiltlysa og inne i kupeen. I skiltlysa var det pinolpærer, og de funka fint. Men i kupeen var det slike pærer : http://www.dioder.no/catalog/images/ba9s.jpg og de vil ikke lyse! Med en gang jeg setter i orginalpæra igjen, så lyser den.. så hjelper vel ikke å slå av / på tenninga da? Pærene fungerer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bruke motstander som er laget for høy effekt - tror mine tåler 50w.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.