Motorlampa i speedometeret lyser ikke 02 Audi A6 1,9 TDI

Anbefalte innlegg

Når jeg skrur på tenningen, så skal alle lampene i speedometeret lyse... har da lagt tilmerke at motorlampa mi ikke lyser, begynte å tenke på dette da jeg fikk problemer med en temp. føler, men fikk aldri beskjed om at noe var galt... eller skal ikke denne lyse ? har en 02 Audi A6 1,9 TDI, noen som kan skjekke om denne lyser i bilen deres ? (tilsvarende bil)

etter som jeg har forstått så sitter det ikke vanlige pærer heller på disse lampene, det sitter LED pærer, så da er da sansynligheten minimal for at pæra er gåen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvor jeg ev. kan måle for å finne ut om det blir sent ut spenning til lampa ? koblingskjema av noe slag ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om jeg kan teste speedometeret mitt i andre biler uavhengig om de har kjørecomputer eller ikke ?

dette bare for å teste om motorcheck lampa lyser..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få tatt en diagnose (vagcom) av bilen og lagre alle feilmeldingene som du eventuelt har.

Slett så alle feil og kjør testen en gang til. Dette for å finne mulige årsaker.

Hvis selve lampen er defekt så er det ikke sikker at dette lar seg reparere (hvis ikke du klare å skaffe et brukt instrumentpanel og ta deler fra det) for møller har kun nye instrumenter som reservedel, ikke komponentene inne i det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke forstå at man kan kjøre diagnose på selve motorcheck pæren...

hadde liksom vært greit å konstantert at det er pæra som er gåen... isåfall så kunne man hørt hos en som reparer elektronikk om hann kunne byttet led pæra, det kan ikke være umulig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg mener er at hvis det er feil i instrumentet så vil du få en feilmelding.

Eller også hvis feilen ligger et annet sted så vil du også få en feilmelding på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg mener er at hvis det er feil i instrumentet så vil du få en feilmelding.

det var slik jeg tolket det også ;) men tviler litt på att jeg får feilmelding pga pæra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke bare ta en output test? så ser du om dioden funker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk testa speedometeret her om dagen, å pæra fungerte ;) men hva gjør at den ikke lyser ved lampecheck når man skrur på full tenning ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.