Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan jeg får varmen i sidespeilene til å virke??

 

jeg har ikke "vinterpakke". leste i intruksjonsboka at varmen i speilene gikk på samme bryter som bakruta.

 

bilen er en 1998 a6 avant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet hvordan jeg får varmen i sidespeilene til å virke??

 

jeg har ikke "vinterpakke". leste i intruksjonsboka at varmen i speilene gikk på samme bryter som bakruta.

 

bilen er en 1998 a6 avant.

 

Går på samme som bakruta hos meg iallefall.. du kan prøve å vippe ut speilglasset å sjekke om der går to kabler inn på speilet.. disse skal være til varme iallefall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går på samme som bakruta hos meg iallefall.. du kan prøve å vippe ut speilglasset å sjekke om der går to kabler inn på speilet.. disse skal være til varme iallefall..

 

 

der er ledninger inn på begge speil og sikkringen er i orden men ingen varme. skulle kansje ha sjekket speilglassene, om det er brudd inni dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på nye a3'n til mor og far. Det er en 98-modell. Der har jeg også opplevd at varmen i bakruta etter en stund slår seg av.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på nye a3'n til mor og far. Det er en 98-modell. Der har jeg også opplevd at varmen i bakruta etter en stund slår seg av.

 

mvh

 

Jeg har en 97' A4 og bakrutevarmeren skrur seg også av etter en stund..

Men tror det er meninga... Sikkert noe følere der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 97' A4 og bakrutevarmeren skrur seg også av etter en stund..

Men tror det er meninga... Sikkert noe følere der...

 

Det er en timer i brytern som kobler ut rutevarmen for ikke å svi trådene. Pluss at de trekker litt strøm da :) Tror det er rundt 15 min du kan ha de på i gangen.

Speilvarmen er enten via bakruteknappen eller automatisk (mener fars 00 a6 har varme som styrer showet selv, om det er inkludert i en eller annen pakke vites ikke).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det pleier ofte å vere sjølve speil glassesom er defekt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok skifte speilglass for å få det til å virke. Varmetrådene blir brent på de orginale speilene, de nye har termobryter for å ikke bli brent. Varmen slår seg på hver gang du starter bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke bare bare å skifte glass heller, sjekkt på min audi 8o, og der kostet de 1700 for venstre og 1300 for høyre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skiftet på min a4, og det kostet ca 400 for førerside og 300 for det andre.. De er de samme glassene på a6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skiftet på min a4, og det kostet ca 400 for førerside og 300 for det andre.. De er de samme glassene på a6

 

Ja ja, jævlig til prisforskjell på 80 og a4 da.

 

Gla jeg er kvitt 80n med tanke på delepris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok skifte speilglass for å få det til å virke. Varmetrådene blir brent på de orginale speilene, de nye har termobryter for å ikke bli brent. Varmen slår seg på hver gang du starter bilen.

 

Trådene blir brent på de org speilene, men vil de ikke bli det på de nye man kjøper også da? eller er det kommet erstatningsdel?

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trådene blir brent på de org speilene, men vil de ikke bli det på de nye man kjøper også da? eller er det kommet erstatningsdel?

 

mvh

 

EW

 

Han skrev jo: de nye har termobryter for å ikke bli brent : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han skrev jo: de nye har termobryter for å ikke bli brent : ja :

 

aight, my bad :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker ikke speilvarmen på min heller nei... og glasset på høyre side har merke etter brente tråder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmen er på konstant.

Møller sier at det er termobryterene i speila som er f***, merkelig at disse skal ryke så fort syns eg.

 

Tok berre ut sikringa for ikkje å svi elementa :rolleye: .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speilene skal komme på når du aktiverer bakrutevarmen. Iallefall ifølge instruksjonsboken.

 

Men som flere har nevnt her brenner de fort av pga. at de står for lenge på. Noen som forresten vet hvor du kan kjøpe nye speilglass billig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjent feil dette.. Send meg en pm så kan jeg skaffe billige glass til deg. Skal bestille til meg og nå, samme feil i min golf iv.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speilene skal komme på når du aktiverer bakrutevarmen. Iallefall ifølge instruksjonsboken.

 

Men som flere har nevnt her brenner de fort av pga. at de står for lenge på. Noen som forresten vet hvor du kan kjøpe nye speilglass billig?

 

 

Hei. Skifta glassa,men det var ingen termobrytere i disse. Varmen var forsatt på heile tida.

Sjekka litt meir,og fant ut at disse aktiveres med tenninga. Det sa Møller også etter at de skifta glassa.

Har ingenting med varmetrådene bak å gjøre på bilen min i hvertfall.

 

De satte inn de gamle,og eg fikk pengene tilbake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Skifta glassa,men det var ingen termobrytere i disse. Varmen var forsatt på heile tida.

Sjekka litt meir,og fant ut at disse aktiveres med tenninga. Det sa Møller også etter at de skifta glassa.

Har ingenting med varmetrådene bak å gjøre på bilen min i hvertfall.

 

De satte inn de gamle,og eg fikk pengene tilbake.

 

Ok, for ifølge instruksjonsboken til min A4 B5 står det at de kommer på samtidig som bakrutevarmen.

 

Men de har nok endret på det etter B5.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har uorginalt speil på høyere side på min b5 og kan klart se at varmen styrer sin egen fest der.

har ikke prøvd og skru på varmen i bakruta for og skjekke om det trigger det venstre speilet men det må vel snart gjøres om vintern skal gå greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.