#1 Skrevet Juli 7, 2009 (endret) Var ute og kjørte en dag og stoppet motor, etter oppstart var motoren svært slapp uten tegn til turbotrykk. Ingen sort røyk. Motorgangen var helt normal, ingen tegn til fusk eller rare lyder. Jeg forsøkte ikke å dra den noe høyere på turtall enn 3000 omdr, opp dit var ingen problem annet enn at det tok svært lang tid. Leste ut følgende feilkoder: 00575 - Intake Manifold Pressure 11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent 00550 - Start of Injection Regulation 17-10 - Control Difference - Intermittent Det hjalp ikke å slette kodene, effekten ble ikke bedre og kodene kom tilbake etter kjøring. Ved tomgang kom ikke kodene tilbake. Jeg gikk inn og leste i denne tråden for å finne inspirasjon: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141194&highlight=samletr%E5d+2%2C5 Det jeg tenkte å sjekke ut i første omgang var følgende: - alle tynne slanger - elkobling på N75 og EGR-ventil. - membran til VNT på turbo. - nåleløftsensor på dyse - de store trykkslangene - N75 Da jeg kom til tredje punkt lot jeg motor stå på tomgang og tok av og på vakuumslangen til vakuumklokka på turbo. Armen beveget seg ikke. Forsøkte å blåse/suge i klokka, og der var lekkasje. SKiftet klokka og bilen ble sprek som ny. Ved noen få anledninger har den tidligere plutselig blitt kortvarig lat under kjøring. Jeg antar at dette har hatt samme årsak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 7, 2009 Artig at du legger inn erfaringer, kan hjelpe andre i samme situasjon. Godt jobba:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 7, 2009 Artig at du legger inn erfaringer, kan hjelpe andre i samme situasjon. Godt jobba:) Takker for det, er jo det forumet er til for Moralen her er også: Forsøk å ta vare på klokka dersom du skifter ut turbo av andre årsaker. Denne turboen hadde bare gått litt over 150K km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 7, 2009 hvor fikk du tak i vakumklokka på turboen?eller kjøpte du hele greia ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 7, 2009 hvor fikk du tak i vakumklokka på turboen?eller kjøpte du hele greia ? Hadde liggende en ekstra turbo Forøvrig sjekket jeg det aldri, men har en teori: Mulig at motoren ikke ville blitt fullt så lat dersom vakuumslangen hadde blitt blindet, og at det er en grei nødreparasjon om man er på langtur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 7, 2009 Sifta vakumklokka på min V6 på søndag akkurat samme problem Hadde også turbo liggende hehe Erland 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 10, 2010 Røsker liv i denne jeg. Nå har jeg akkurat fått ny vakumklokke fra tyskland. Ser ganske greit ut å bytte, men det er en slags justering på armen som går ned i turbo. Noen som har erfaring med hvordan man justerer denne riktig? Dere som bare har tatt fra en brukt turbo trengte sikkert ikke å bry seg med dette? Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 6, 2011 Ser at tråden er av eldre dato, men problematikken er vel fremdeles like aktuell så.... Øyvind Fagerheim spurte: hvor fikk du tak i vakumklokka på turboen?eller kjøpte du hele greia ? Hadde liggende en ekstra turbo Forøvrig sjekket jeg det aldri, men har en teori: Mulig at motoren ikke ville blitt fullt så lat dersom vakuumslangen hadde blitt blindet, og at det er en grei nødreparasjon om man er på langtur. Brukte en klokke fra en annen turbo jeg også og nå er A6n i finform igjen. Jeg prøvde å blende slangen men da gikk den like elendig, denne klokka ligger å regulerer turboen hele tiden og er derfor helt nødvendig. enten lader ikke turbon i det heletatt eller så lader den så mye at det nok er noe slags system som kutter dieseltilførseln med det resultat at den går 50 som max. Og man får feilkode om for høyt trykk i innsugsmanifold. Derimot, så vet jeg hvor man får kjøpt bare klokka nå Siterer svaret jeg fikk fra http://www.gikturbo.no/ : "Aktuatoren koster 1500,-+mva men jeg må da ha nret på den det står bak på klokka 434855-????? Må ha det etter bindestreken Vennlig hilsen GIk turbo A/S Bård" Så da vet vi at denne klokka heter "Aktuator" og at den kan kjøpes separat En komplett bytteturbo kommer seg nok på nærmere 9 tusen fra samme firma så det er kanskje ikke så ille pris likevel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 29, 2013 et tips til: 00575- Intake manifold pressure 11-00 control limit not reached. Det kan også være eksos lekkasje før turbo. Hørtes ut som trykklakkasje, men var en bolt på røret ut ifra eksos manifold som var løs. Resulterer nødmodus ved pådrag. te står det ingenting om på rosstech sine sider. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...