Hva er det som forårsaker støy på radio med ettermontert xenon?

Anbefalte innlegg

Hei

Har drevet å testet litt diverse ymse ettermonteringskit for xenon den siste tiden, for å avgjøre hvilke merke jeg skal forhandle. Har lagt merke til at noen av de billigste gir støy på radioen når jeg slår dem på, f.eks i tåkelysene. Er det dårlig jording som er årsaken, og hvordan kan dette utbedres?

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er trafoen/ballastene.. disse lager støy i ledningsnettet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det då nokon som veit om ein effektiv måte å fikse dette på , er høveligt irriterrande å måtte skru sterioen på fullt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm nej bruker galvanisk skille på båter og slikt får å få vekk støy fra trafoern og slikt.. men hvordan å fixe det i en bil er jeg litt usikker på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært gøy å visst hvordan man motvirker dette da...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jah.. en kondensator vil muligens hjelpe litt. men vil nok ikke fjerne alt.. men jeg skal høre på jobb i morgen om det finnes noe som kan hjelpe.. jobber sammen med en som er guru på slikt;) så skal jeg si ifra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan også være overslag fra ballast til karosseri. Et hot tips er gummimatte mellom ballast og karosseri iallefall! En glattekrets kunne jo muligens ordne på saken ja, men er det noen som vet hvor mye startstrøm som blir trukket? Det er vel en kondensator inni ballasten som gjør at den egentlig ikke trekker noe spesiell startstrøm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg jobbet på et MAN lastebilverksted for noen år siden,på noen eldre modeller kunne faktisk styre-enheten til motoren bli slått ut av gsm-mobiler. Der ble det problemet løst med å pakke inn hjerna i alu-folie faktisk.....kan jo være verdt et forsøk ?? Koster ikke mange kronene iallfall ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg jobbet på et MAN lastebilverksted for noen år siden,på noen eldre modeller kunne faktisk styre-enheten til motoren bli slått ut av gsm-mobiler. Der ble det problemet løst med å pakke inn hjerna i alu-folie faktisk.....kan jo være verdt et forsøk ?? Koster ikke mange kronene iallfall ;)

Alu folie er jo latterli dyrt før tida :P

Skal gjere eit lite forsøk på dette då og sjå om det bedrar seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo verdt ett forsøk. Vet jo at andre strømførende komponenter bør isoleres godt for å ikke skape forstyrrelser. Regner med om jeg plasserer en tv-skjerm i bilen tilkoblet strøm vil det bare bli kluss når jeg slår på xenon...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo verdt ett forsøk. Vet jo at andre strømførende komponenter bør isoleres godt for å ikke skape forstyrrelser. Regner med om jeg plasserer en tv-skjerm i bilen tilkoblet strøm vil det bare bli kluss når jeg slår på xenon...

Einaste eg merkar det på er høytalarane i bilen , blir den legendariske "turbo" lyden.

Ingen forstyrrelsa på tv`en , ikkje at eg har tv signal da , men går jo i litt dvd og slikt ingen problem det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne jeg....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.