Anbefalte innlegg

Noen som har kjennskap, eller bruker disse chippene? Er det så enkelt som å kaste de inn i ecu? Må man gjøre noe mer?: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lånte meg en slik i går faktisk

Satt den rett inn men får ikke nok ladetrykk så jeg må nok bytte WG fjær

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener at man burde kjøpe seg 1,5 bars fjær? jeg har en chip på handa, men jeg har hørt at noen er litt "kina", som gjør at den dropper på turtall fks. Men SMS REVO, er vel et kjent og OK merke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha større fjær ja, for jeg får ikke min til å lade mer en 1,2 nå

REvo er helt ok det...ble jo solgt orginale revobiler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,5 bars fjær ville jo vært litt hardt for den orginale turboen og map sensoren. da trykket vil bli kanskje 1,7-1,8 bar etter N75 eller boostcontroller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner. Men man kan chimse den originale fjøra også?

Da tror jeg at jeg øser ut litt cash for de 2 chippene.

Takk for info!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel er vel mer passande med 0,9 bars fjør eller 1,2 bars eller.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner. Men man kan chimse den originale fjøra også?

Da tror jeg at jeg øser ut litt cash for de 2 chippene.

Takk for info!

Går jo på sett og vis men bedre å kjøpe en 0,9 fjær da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Takker. Jeg har kjøpt chippene, og de ankommer om få dager tror jeg. Da får vi se hvor mange nye slanger jeg må ha etterhvert....................

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den 303 hk chipen er vel beregna på 3 bars mapsensor også om jeg ikke tar helt feil. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 3bar map sensor hvis du trenger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den 303 hk chipen er vel beregna på 3 bars mapsensor også om jeg ikke tar helt feil. : klø :

 

Jaha, Må jeg ha det og....... Hmm. Hva skjer om jeg ikke har det da? vil den ikke gå så bra kanskje? En MAP er vel en som måler trykket inni manifoilen og mot atmosfære trykket? Regner med at den originale turboen klarer å snurre med? Noe mer jeg trenger? : vinke :feriepenger...........................

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaha, Må jeg ha det og....... Hmm. Hva skjer om jeg ikke har det da? vil den ikke gå så bra kanskje? En MAP er vel en som måler trykket inni manifoilen og mot atmosfære trykket? Regner med at den originale turboen klarer å snurre med? Noe mer jeg trenger? : vinke :feriepenger...........................
Du MÅ ikke ha 3 bars mapsensor,men den går litt bedre med det...bruk heller de penga på noe annet for å si det sånn ;) Du klarer deg fint med kun chipen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du MÅ ikke ha 3 bars mapsensor,men den går litt bedre med det...bruk heller de penga på noe annet for å si det sånn ;) Du klarer deg fint med kun chipen

 

Ehhhh... Enten så er chip'en satt opp for 2.5bar eller 3 bar map sensor og da MÅ en bruke rett sensor, ellers blir det helt feil. Begge sensorene gir ut 0 til 5V spenningssignal over trykkregisteret, og da vil hjernen ha helt feil input hvis du bruker feil map sensor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehhhh... Enten så er chip'en satt opp for 2.5bar eller 3 bar map sensor og da MÅ en bruke rett sensor, ellers blir det helt feil. Begge sensorene gir ut 0 til 5V spenningssignal over trykkregisteret, og da vil hjernen ha helt feil input hvis du bruker feil map sensor.
Vet ikke 110 % sikkert om Revo sin er satt opp for 2,5 eller 3 bars map. Men vet mange som bruker MTM sin 303 hk chip både med 2,5 og 3 bars mapsensor. Har da gått fint i mange år det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke 110 % sikkert om Revo sin er satt opp for 2,5 eller 3 bars map. Men vet mange som bruker MTM sin 303 hk chip både med 2,5 og 3 bars mapsensor. Har da gått fint i mange år det.

 

Når ECU får beskjed om feil ladetrykk, hvordan tror du da den greier å holde AFR under kontroll? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaha, Da ble jeg jo ikkenoe klokere. hehe. Jeg visste faktisk ikke at jeg måtte mappe ecu min. Jeg trodde det var for de som virkelig dro på og bytta turboer,stempler osv..... Men hvis jeg mapper ecu, må jeg ikke "tune" inn den igjen da? Kalibrere den igjen på en måte? Tror jeg skaffer meg en ekstra ecu. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaha, Da ble jeg jo ikkenoe klokere. hehe. Jeg visste faktisk ikke at jeg måtte mappe ecu min. Jeg trodde det var for de som virkelig dro på og bytta turboer,stempler osv..... Men hvis jeg mapper ecu, må jeg ikke "tune" inn den igjen da? Kalibrere den igjen på en måte? Tror jeg skaffer meg en ekstra ecu. hehe

 

Må ikke mappe på rullende landevei. Bare du installerer map sensor og chip som er laget for hverandre, så skulle det være ett greit oppsett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pål mtm 303 chip finnes til 2,5 bar og 3 bars, men og blande vil den enten gå alt for magert eller alt for fett, så lurt og ha rette map til rette chip.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Det hjelper litt. Jeg har akkurat hørt med han fyren, og begge chippene var helt nye, og av typen SMS Revo. Det fulgte med monteringsanvisning til S4, og da regner jeg med at det burde stå hvilken MAP jeg burde bruke? Wastegate fjør, får jeg på møller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne med en avslutning! Chippene var brent, men med software fra SMS Revo. Men til 450 spenn inkl. frakt, kan man ikke tro på mirakler heller. Jeg trengte ikke 3 bars map føler, men kjøpte en likevel. Til senere bruk..................

Jeg har ikke rukket å fjerne de originale chippene, og lodde inn "sokler" for raskere bytte senere. men jeg skulle tro at chippene skulle funke.

Takker for feedback.

God ferie

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Det hjelper litt. Jeg har akkurat hørt med han fyren, og begge chippene var helt nye, og av typen SMS Revo. Det fulgte med monteringsanvisning til S4, og da regner jeg med at det burde stå hvilken MAP jeg burde bruke? Wastegate fjør, får jeg på møller?

034motorsport eller jonus har tenker jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er chippen satt inn. Funker som juling! Bilen lader maks 1,3-1,4 kun über kort periode. lader kanskje 1,1-1,2 mest. Så gikk det 1 dag, så smalt trykkslangen varm side på intercooler. Greit man jobber på Tess, og kan fjøse litt.

Lurer forresten på om det hjelper noe med strammere Wastegate fjør nå? Hvordan funker dette da? Kan jeg ikke borre hull på toppen av wasteg. og sveise ei mutter. for så å sette inn en bolt med "kontra" mutter på. Det sitter jo bankefølere på motorn? Bare å stramme..... Noen som kan gi meg en GOD forklaring på Wastegate. Det sitter vel ikke det på alle turbo biler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min er chippet hos TS og lader 1,1-1,2 og 1,3-1,4 med overboost.

Ble også byttet wastegatefjør. Wastegaten kan vel og justeres ved å skru på umbracoen på toppen....

 

Har hørt at hvis man overstiger 1,5 bar med 2,5 bars mapsensor vil bilen gå i nødmodus...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Jeg har chimsa wastegaten litt. Det var før jeg chippa bilen. Fikk mer reaksjon, hvis jeg kan kalle det det. Men nå, hvis jeg fks. ligger i 80 i 4rde gir, og flater pedalen, høres det litt ut som den sprerrer og slipper ut trykk på en måte. Kanskje fordi den raser opp mot 1,3-1,4 og slepper det ut i wastegaten? Nå skal det sies, at jeg har kjøpt bilen brukt, og aner ikke hva som er bytta av "gamle" deler. Turbo osv. Så turbo kan slite litt? Hva merker jeg hvis jeg banker wastegaten helt ned? Null wastegate? Får jeg tenningsbank, grunnet den ikke klarer all eksosen? Hvor mye klarer en original turbo og produsere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.