Lengde på maks Turbotrykk

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om det er mulig å få turbo trykket til å bli lengere på maks ladetrykk...

Har en 98mod A4 1,8TSQ (chippet) som når 1,2bar ved ca 2500 omdreininger og blir der til ca 4000,

da faller den ned mot ca 1 bar ettersom turtaller stiger og fortsetter å falle litt i takt med turtall stigningen... Er dette normalt med orginal turbo, eller er det mulig å få trykket opp til 1,2 bar kjappere, og bli der lengere??? =)

Vil det hjelpe med en boost controller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer litt på om det er mulig å få turbo trykket til å bli lengere på maks ladetrykk...

Har en 98mod A4 1,8TSQ (chippet) som når 1,2bar ved ca 2500 omdreininger og blir der til ca 4000,

da faller den ned mot ca 1 bar ettersom turtaller stiger og fortsetter å falle litt i takt med turtall stigningen... Er dette normalt med orginal turbo, eller er det mulig å få trykket opp til 1,2 bar kjappere, og bli der lengere??? =)

Vil det hjelpe med en boost controller?

 

En boostcontroller vil hjelpe litt ja, men det er turboen som er for liten til å holde på trykket på høyere turtall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Mener å huske at bilen gikk noe bedre rett etter jeg chippet den i mars, men det er mulig det bare er innbillning siden jeg er vandt til den nå... La merke til dette etter en motorvask for ca 1mnd siden, bilen mistet litt turbotrykk og jeg fant ut at det var fukt i kontakten på N75 ventilen. Bestillte en slik N75J ventil og nå er turbotrykket tilbake på ca 1,2 bar, men føler at den går bittelitt dårligere enn tidligere;/

Om jeg monterer en boost controller så treng jeg vell ikke N75J ventil, da holder det vell fint med den orginale N75 ventilen siden det alikevell er boost controllern som styrer trykket??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Mener å huske at bilen gikk noe bedre rett etter jeg chippet den i mars, men det er mulig det bare er innbillning siden jeg er vandt til den nå... La merke til dette etter en motorvask for ca 1mnd siden, bilen mistet litt turbotrykk og jeg fant ut at det var fukt i kontakten på N75 ventilen. Bestillte en slik N75J ventil og nå er turbotrykket tilbake på ca 1,2 bar, men føler at den går bittelitt dårligere enn tidligere;/

Om jeg monterer en boost controller så treng jeg vell ikke N75J ventil, da holder det vell fint med den orginale N75 ventilen siden det alikevell er boost controllern som styrer trykket??

 

ja, men N75 må være tilkoblet i kontakten eneste

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

standard turbo er så dødt at det er ikke mye og gjøre med annet enn og bytte den ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.