#1 Skrevet Juli 7, 2009 Lurer litt på om det er mulig å få turbo trykket til å bli lengere på maks ladetrykk... Har en 98mod A4 1,8TSQ (chippet) som når 1,2bar ved ca 2500 omdreininger og blir der til ca 4000, da faller den ned mot ca 1 bar ettersom turtaller stiger og fortsetter å falle litt i takt med turtall stigningen... Er dette normalt med orginal turbo, eller er det mulig å få trykket opp til 1,2 bar kjappere, og bli der lengere??? =) Vil det hjelpe med en boost controller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 7, 2009 Lurer litt på om det er mulig å få turbo trykket til å bli lengere på maks ladetrykk...Har en 98mod A4 1,8TSQ (chippet) som når 1,2bar ved ca 2500 omdreininger og blir der til ca 4000, da faller den ned mot ca 1 bar ettersom turtaller stiger og fortsetter å falle litt i takt med turtall stigningen... Er dette normalt med orginal turbo, eller er det mulig å få trykket opp til 1,2 bar kjappere, og bli der lengere??? =) Vil det hjelpe med en boost controller? En boostcontroller vil hjelpe litt ja, men det er turboen som er for liten til å holde på trykket på høyere turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 7, 2009 Ok. Mener å huske at bilen gikk noe bedre rett etter jeg chippet den i mars, men det er mulig det bare er innbillning siden jeg er vandt til den nå... La merke til dette etter en motorvask for ca 1mnd siden, bilen mistet litt turbotrykk og jeg fant ut at det var fukt i kontakten på N75 ventilen. Bestillte en slik N75J ventil og nå er turbotrykket tilbake på ca 1,2 bar, men føler at den går bittelitt dårligere enn tidligere;/ Om jeg monterer en boost controller så treng jeg vell ikke N75J ventil, da holder det vell fint med den orginale N75 ventilen siden det alikevell er boost controllern som styrer trykket?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 7, 2009 Ok. Mener å huske at bilen gikk noe bedre rett etter jeg chippet den i mars, men det er mulig det bare er innbillning siden jeg er vandt til den nå... La merke til dette etter en motorvask for ca 1mnd siden, bilen mistet litt turbotrykk og jeg fant ut at det var fukt i kontakten på N75 ventilen. Bestillte en slik N75J ventil og nå er turbotrykket tilbake på ca 1,2 bar, men føler at den går bittelitt dårligere enn tidligere;/ Om jeg monterer en boost controller så treng jeg vell ikke N75J ventil, da holder det vell fint med den orginale N75 ventilen siden det alikevell er boost controllern som styrer trykket?? ja, men N75 må være tilkoblet i kontakten eneste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 7, 2009 standard turbo er så dødt at det er ikke mye og gjøre med annet enn og bytte den ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...