#1 Skrevet Juli 8, 2009 nedre kamreimdrev har røket på bilen min. noen som har det. haster. bilen er en audi 80 cab, 2,3l foresten noen som har vøri borti det at det ryker? er kjilen som har ryki. antagelig rusta av. har hatt kjempe flaks tror je så ikke ventila hr blitt bøyd. mvh Tom-Roger: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2009 Disse ruster ikke, de bankes av fordi bolten har løsnet. Det skjer av og til på 2,5 tdi R5 motorene, årsaken er feil prosedyrer ved registerskift. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2009 akkurat samme hos meg og, og hos mange andre da de tar opp at kilen har røket. bytt til ståldrev fra dahlback. eller jonus/krb har sikkert også, koster litt men da er du sikker. om du går for orginaldrev har de sansynligvis det i norge på møller så det får du på en dag, koster ca 400kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2009 akkurat samme hos meg og, og hos mange andre da de tar opp at kilen har røket. bytt til ståldrev fra dahlback. eller jonus/krb har sikkert også, koster litt men da er du sikker. om du går for orginaldrev har de sansynligvis det i norge på møller så det får du på en dag, koster ca 400kr takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 8, 2009 Med sterkere ståldrev tar det kanskje litt lengre tid å banke i stykker kilen, slik at du forhåpentligvis hører det før det er for sent. På den annen side så vil et mer solid hjul gnage desto mer på kilesporet i veiva. Sats uansett på skikkelig tiltrekking. Og på bensin er det vel locktite som gjelder på gjenger og bolthode/skive, i motsetning til 2,5 tdi som skal ha olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 8, 2009 ståldrev på en motor uten ekstrem trim er tull!..bare å huske å bytte bolt og trekke den til med rett moment!.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 9, 2009 da er bilen montert sammen igjen og går, men har blitt litt ventil tikking i den, håper på at det kanskje er litt bensin i olja, så prøver å bytte den å håper det blir borte da!!! prøvde jo å kjinne og starte den i lengre tid... kan det være noe ani? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 9, 2009 ståldrev på en motor uten ekstrem trim er tull!..bare å huske å bytte bolt og trekke den til med rett moment!.. Tja det var sterke ord...... Billig forsikring i mine øyne, har hørt om så mange som har fått bøyde ventiler når det drevet ryker at jeg kommer ikke til å sette på orginalt jaffal. 800 kroner er småpenger, hadde ikke vurdert det engang..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 9, 2009 hovedsaken til at disse ryker er da at de ikke er tiltrekt skikkelig...umbrakoene først,så den grove bolten!.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 9, 2009 hovedsaken til at disse ryker er da at de ikke er tiltrekt skikkelig...umbrakoene først,så den grove bolten!.. Riktig at det er en av hovedårsakene, men det finnes også flere årsaker, for eksempel dårlig/gåen svingningsdemper.....Da står du der med en motor som er dau. Er vel ikke reint få jeg har lest om som har prøvd detta;) Nei for all del, spar de 400kr du:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 6, 2009 om bilen har 100 eller 1000hk så driter vell ventilene i det den dagen alukilen ryker, og de ryker jo faktisk på orginale motorer så jeg var iallefall ikke i tvil... billig forsikring! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 7, 2009 hva moment skal de umbrakoene skrues til med? har akkurat montert en ny på min, men ikke trekt den til enda pga lurer på ka moment det skal være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 7, 2009 hva moment skal de umbrakoene skrues til med? har akkurat montert en ny på min, men ikke trekt den til enda pga lurer på ka moment det skal være? Bentley-boka sier 25Nm på AAN motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...