#1 Skrevet Juli 8, 2009 Jeg har akkurat satt inn nyoverhalt AAN S4 motor i bilen. Satte over svinghjulet og clutchen i fra 3b motoren som satt der før. Det gikk fint an å snurre rundt motoren(veiva) før jeg satte inn motoren, men etter den ble skrudd inn på girkassa vil den ikke rikke seg. Det er ikke montert noen kammer eller register enda, og bilen står selvfølgelig i fri. Noen som har noen tips om hva som kan være feil her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2009 Har du tatt ut "proppen" i enden av veiva og satt inn nålelager her? Det må du, da inngående aksel på 200-girkassen er opplagret i veiv, ikke i svinghjulet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2009 Får hvertfall raskt svar på problemet her, selv om det ikke var det jeg ønsket å høre får nappe ut igjen motor da. Er det noe triks for å fjerne "proppen", eller er det lettvint? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2009 Varierer litt hvor hardt den sitter, men jeg måtte bruke bor og meisel sist jeg tok ut en slik.. Husk å kjøpe nålelager til 200 20v, ellers får du et som er for stort. Kjøp det nytt, koster ikke stort.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 10, 2009 (endret) Koster ikke stort? Over 500 skulle de ha for det lageret på møller.. synes det var nok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 10, 2009 Tåler endel bank det der Var det det som var feilen og eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 11, 2009 Huffda, vanvittig prisstigning siden jeg kjøpte et sånt for 5-6 år siden skjønner jeg. Da kostet det under en hundrings.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 29, 2009 Prøvde meg litt på å fjerne denne "proppen" i dag, men uten hell. Den sitter dønn.. prøvde div brutale metoder, bl.a. tipsene fra Spangen over her. Noen flere som har innspill på hvordan denne fjernes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 29, 2009 (endret) Er det slik hylse som er tredd inn i veiva og har en krave utenpå? I såfall: En spiss meisel og hammer vekselvis på hver side. En annen sak: Det lå ikke igjen noen skive mellom svinghjul og veiv, dersom motor kom fra automatbil? I såfall kan svinhjul bygge ut slik at clutch tar borti kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 29, 2009 Ja, den er som du beskriver. Får prøve mer vold med hammer og meisel da var litt skeptisk til å hamre hardt tilfelle det skulle få noen ringvirkninger på veiva noen plass men. Motoren kom fra automat, men den skiva er fjernet ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 29, 2009 Da sitter hylsa igjen fra automaten da. Sveis bare på en mutter der da. sett inn en skrue og skru den ut;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 12, 2009 Fikk den ut med meisel og hammer til slutt Det snurret litt bedre rundt med riktig nålelager på plass og, rare greier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 12, 2009 Ja snodig det der gitt Så det er nevnt for andre som ryker på samme problem så splittet jeg min med en dremel på ett av mine gamle prosjekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...