#1 Skrevet Juli 8, 2009 Heisann, Har i det siste fått noen ekle symptomer på bilen min, en Audi A4 1999 TQ. - Bilen sporer veldig mye når jeg kommer til sporete veier. Drar og napper i rattet, og jeg får en ekkel følelse av at hjulene går hver sine veier av og til. - Virker som om jeg må vri mer på rattet mot høyre for å få tilsvarende sving mot venstre. - Rattet står litt skeivt mot høyre. - Det kommer en klakkelyd når jeg drar på i krappe høyresvinger. - Hvis jeg feks drar på i en oppoverbakke med litt sporing, og slipper opp for feks giring, napper det i rattet. Kan dette være en gåen drivknute? Har hatt en dårlig mansjett der som jeg har nølt med å skifte dessverre. Eller kan det være et hjullager? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2009 Er bilen senket nylig? Uansett ville jeg tatt en forstillingskontroll eller 4-hjulskontroll,der justerer de så alt blir perfekt. Klakkelyd kan tyde på gåen/slitt yttre eller indre drivledd,men kan også være andre ting som er slitt der fremme.Ingen andre klynkelyder ved ujevn vei etc? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2009 Den er senket nylig ja, men tenkte jeg skulle la den gå litt før jeg tok firhjulskontroll. Kan stemme at jeg har hørt lyder ved ujevn vei, men tror det har vært mer knirkelyder enn klunkelyder.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2009 Den er senket nylig ja, men tenkte jeg skulle la den gå litt før jeg tok firhjulskontroll. Kan stemme at jeg har hørt lyder ved ujevn vei, men tror det har vært mer knirkelyder enn klunkelyder.. Min sporer også noe fælt etter at den ble senket,hjulvinkler etc blir heeelt feil når man gjør dette.Så få tatt en 4-hjulskontroll,så retter rattet seg samt at den ikke sporer så fælt vil jeg tro. Da kan det være flere av multilink armene som begynner og bli slitte,så sant alt er dratt til skikkelig når senken ble montert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 8, 2009 Alt ble dratt til skikkelig ja, men det kan jeg jo også gå over igjen vi hadde luftverktøy. Men dette med at det virker som om hjulene går hver sin vei ved kraftig sporing? Kjenner du noe til dette? Hvis jeg feks kommer i en høyresving med masse sporing, så er det akkurat som om det ene hjulet følger sporet, mens det andre følger rattet.. Hvis du skjønner hva jeg mener. Høres kanskje rart ut, men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 8, 2009 Sjønner hva du mener, min og var sånn helt til jeg tok 4-hjulsmåling på den:) Men ta å sjekk over aller bærearmer og slikt først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 8, 2009 Godt å høre Tar en tur ut nå jeg, og ser om jeg finner noen lyder i forstillingen. Så skal jeg få tatt forhjulskontroll så fort som mulig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 10, 2009 I dag tidlig gikk jeg over boltene som går ned i demperen fra motorrommet, og der var det mye skremmende! To av boltene på høyre side var urovekkende (!!) løse! Strammet disse, samt den ene på høyre siden som også trengte stramming. Nå virker bilen (kanskje ikke så overraskende) mye, mye tightere, og den ekle følelsen på styringen samt den kraftige sporingen er borte Har også finjustert litt på senken, noe som var meget nødvendig. Rattet står fremdeles en anelse mot ene siden, men det har vel med at jeg ikke har hatt hjulstillingskontroll. Men klakkingen fra høyresiden er der enda. Merker den bare når jeg drar på i kraftige høyresvinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 10, 2009 Trolig ytre drivledd, Så nytt ytre drivledd + 4hjuls kontroll = problem solved (I think) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 10, 2009 Satser på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...