#1 Skrevet Juli 9, 2009 sto nede på jobben i stad å dilla litt oppi motorommet og når jeg skulle starte den igjen var det ikke gnist fra coilen.. er coilen en svakhet på disse eller er det kanskje triggeren som kødder seg ?? og hvor ligger evt denne ? ligger den inni coilen på disse eller et annet sted..? og hva er det som ligger skrudd rett ved siden av tenningsmerket på svinghjulet med umbracoskruer og to stikk på ? er dette turtallsgiver og en annen sensor ? er 2 sensorer i en.. takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 9, 2009 tenningsmodul? dioder? sjekk om det går strøm inn på tenningsmodulen deretter coil og videre til fordeler. hva gjorde du i motoren da dette skjedde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 9, 2009 tenningsmodul? dioder? sjekk om det går strøm inn på tenningsmodulen deretter coil og videre til fordeler.hva gjorde du i motoren da dette skjedde? tok av røret bare fra wastegate til innsuget da disse har en tendens til å tette seg..målte 12v inn på coilen da jeg slo på tenninga men ingen gnist fra den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 9, 2009 kan være sensorene du har sett. ene er turtall og andre er tenningsgiver. begge må funke for at du skal få gnist. har både de og coil hvis du trenger:) send meg en pm:) har hatt problemer selv med dette:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 9, 2009 kan være sensorene du har sett. ene er turtall og andre er tenningsgiver. begge må funke for at du skal få gnist. har både de og coil hvis du trenger:) send meg en pm:) har hatt problemer selv med dette:)[/quote er disse svakheter på disse motorene da ?? heldigvis har jeg ekstra i delebilen..håper den funker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 9, 2009 bare kaster inn et forslag til, er ikke noen ekspert kan du si blir coilen varm? dårlig jord kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 9, 2009 svakhet og svakhet. ene sensoren gikk hos meg:) hvis du har delebil så tar det jo 2sek å teste coil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 9, 2009 btw. er det mc motor? lyst på chip? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 10, 2009 btw. er det mc motor? lyst på chip? er mc motor ja men har chip.. men hvor ligger tenningmodulen på en avant ? og det som er merkelig er at jeg bytta coil idag å då va det gnist med en gang å starta som en pus.. kjørte deretter rett hjem og stoppa den , prøvde deretter å starte igjen med en gang da var det ingen gnist igjen.. hva kan dette være ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 10, 2009 er ikke noe tenningsmodul. hjernen som stryrer coilen. kanskje hjerna er problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 10, 2009 nå har jeg prøvd å bytta hjerne men fortsatt ikke gnist..ser ikkje noen brudd i ledningene heller...men jeg åpna fordeleren å der var det brudd i signal ledningen...bytta den men neida...... er det no en skal klø seg i hodet eller ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 10, 2009 det er nå du bygger hiddensprut;) bytta du selve hjernen eller bare chipen? kjøp deg en haynes bok på biltema. står noe info om feilsøking der:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 12, 2009 hva er den 3 " hjernen " som det står hauptkontrollgerat 12v 5 zyl ottomotor på ?? hauptkontrollgerat betyr jo hovedkontrollpanel.. har dette noe med kjørecomputer / tenning å gjøre.? og hvor ligger denne ? delebilen er jo ribbet innvendig men ser ikke stikket til denne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 13, 2009 hei.. nå har jeg målt kontaktene på hjernen og det var strøm på punkt 35 når jeg slo på tenninga og jord på punkt 9 og 18.. men det jeg nå lurer på om det kan være brudd på ledningen mellom hjernen å coilen hvis da eventuelt denne punkt 35 går direkte til coilen , eller har den et koplingpunkt imellom ? takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 13, 2009 går direkte til coil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 13, 2009 går direkte til coil. oki så når jeg når jeg måler 12v på den og ikke på coilen så er det altså brudd imellom hjerne å coil ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 13, 2009 hvis du har funnet ut riktig pin så. er strøm på coilen så fort du setter på tenninga iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 13, 2009 hvis du har funnet ut riktig pin så. er strøm på coilen så fort du setter på tenninga iallefall. var strøm til coilen 12v tidligere men plutselig ikke nå lenger men er sikker på det er riktig pinn på hjernen ja.. men strømmen går ikkje fram til coil.. prøvde da å legge 12v direkte fra batteri uten gnist men men får vel følge ledningen fra hjernen då.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 13, 2009 ja går igjennom torpedoveggen og under styrestaget til høyre framhjul. er teipa inn med slik rød teip hvis du skjønner. like greit å lodde på en ny ledning:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 13, 2009 oki takker for all hjelp...:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 16, 2009 fikk du det til mann? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 16, 2009 høres ut som et typisk hallgiver-problem dette...den som er i fordeleren med 3 ledninger:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...