Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et sentrallås problem..! Bilen er en Leon, men er jo nøyaktige samme bilen som Golf. 2000 modell. Spør her for jeg er, og har vært medlem her i flere år og vet folk her kan litt :)

Når jeg låser bilen manuelt med nøkkel i dørlåsen på førersiden, så låser bare førerdøren! Så må låse de andre dørene manuelt innenfra. Men når jeg låser opp manuelt fra samme lås, så følger alle de andre med.

Fjernkontrollen fungerer dårlig, men av og til så fungerer den! Akkurat byttet batteri i den uten hjelp. Noen ganger fungerer den når jeg holder den inne litt, uten om jeg vet det har noen betydning. Nøkkelen blinker når jeg trykker på den.. Forrige eier sa han ikke hadde så store problemer med fjernstyringa, men slet noen ganger. Så litt kjipt å få sånne problemer etter en uke med ny bil..

Håpr noen kan hjelpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg har skrudd så mye Leon men har skrudd en del Golf 4, er vel samme sort så og si.

Det første jeg ville gjort var å tatt en diagnose og se om det ligger feil inne på komforsystemet.

Det andre jeg ville gjort er å sjekket etter ledningsbrudd i pølsa som går ut til døra i A-stolpen.

Ellers kan det være dørlåsen din på førersiden som kødder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg har skrudd så mye Leon men har skrudd en del Golf 4, er vel samme sort så og si.

Det første jeg ville gjort var å tatt en diagnose og se om det ligger feil inne på komforsystemet.

Det andre jeg ville gjort er å sjekket etter ledningsbrudd i pølsa som går ut til døra i A-stolpen.

Ellers kan det være dørlåsen din på førersiden som kødder.

Ja skal ta en vag-com runde i helga. Det som virker rart er at den var inne til scanning uken føre jeg hentet den, og fjernet det som var av feilkoder. Men skader ikke å sjekke selv.

Døra til førersiden du mener da? Hvor ligger forresten denne mottakeren til sentrallåsen i Golf? Mystisk at det fungerer av og til med fjernstyringa.. Jeg synes nesten dette høres ut som 2 separate feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette virker som 2 forskjellige feil, og det er ikke til å komme fra at dørlåser på VW 97-02 suger pung.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er helt villt! Jeg kan leve med at fjernstyringa ikke fungerer, men at jeg må låse hver dør fra innsiden blir for dumt.

Hva er galt når bare førerdøra låser ved bruk av denne dørlåsen da tro? Ved bruk av passasjer dørlås låser alle, samt ved bruk av fjernstyring når den en sjelden gang fungerer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest litt på engelske forum nå..

Er det noen som har opplevd at rett og slett fjernstyringen til sentrallåsen har sluttet å fungere? Ingen som har kommet med noen klare svar på hva som skjer, men at det skjer noe i nøkkelen etter en tid som gjør at den slutter å fungere..

Ved å bytte nøkkel, og sette inn kretskortet fra sin gamle nøkkel, så har noen fått ting til å fungere igjen. Synes det hørtes litt merkelig ut, siden en da rett og slett flytter all elektronikken inn i et nytt "skall".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått kjørt VAG-com og resultatet ble følgende:

Address 46: Central Conv. Labels: 1J0-959-799.lbl

Part No: 1J0 959 799 AH

Component: 76 Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 06441

Part No: 1J0959801F

Component: 76 Tõrsteuerger. FS0002r

Part No: 1J0959802G

Component: 76 Tõrsteuerger. BF0002r

Part No: 1J4959811C

Component: 76 Tõrsteuerger. HL0002H

Part No: 1J4959812C

Component: 76 Tõrsteuerger. HR0002r

3 Faults Found:

00941 - Exterior Mirror Retract Motor; Driver Side (V121)

35-00 - -

00943 - Heated Exterior Mirror; Driver Side (Z4)

35-00 - -

00942 - Exterior Mirror Retract Motor; Passenger Side (V122)

35-10 - - - Intermittent

End ---------------------------------------------------------------------

Begge motorene på speilene fungerer, noe som ikke stemmer helt med søket. Noen som vet hva komponent 76 er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.