ESP og ABS lyser hele tiden etter kjøring med henger!

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte med henger idag på min 2000mod Audi A6 avant 1.8t.

Etter berre nokre hundre meter så lyste ESP og ABS varsellyset i dashbordet konstant.

Når eg var ferdig å køyre med hengar å eg starta bilen på nytt, så var ikkje lyset der, men det kjeme igjen etter eit lite minutt.

Nokon som veit kva dette er? Er det berre ein jordingsfeil på henger, så kanskje Møller kan resette det?

På forhånd takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som veit`?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket sikringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det kun når du kjøyre med henger? Ville tatt ein diagnose på den og sett på feilkoder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er garantert lysbryteren til bremselyset som er dårlig. Den sitter bak bremsepedalen og gir signal når du bremser til bremselysa. Den koster ca 150-200 kr og er derfor ikke farlig å bytte selv om det ikke skal være den som er feil. Men dette er en vanlig feil når du får opp de to lampene sammen.

Du finner bilde av den på mekonomen under reservedeler og bryter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men da burde dette skjedd uten henger også. Sjekk sikringen for bremselys. Denne Rauk for meg sist eg kjøyrte henger og da skjedde det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke en jordfeil på hengeren forårsake noe slikt? Tåkelysindikatoren i dashen på T5'en kommer frem ved bremsing med henger... merkelig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har skjedd eigong før, men då forsvant det når eg kobla ifrå hengeren...

No kjeme det sjølv om eg køyre med eller uten hengar. Krysse fingrane for at det er den lysbrytaren til bremselyset Jan Terje seier det er...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn var det på min iallefall, den kom på etter litt småkjøring med litt bremsing, der en bare var litt borti bremsepedalen. Den koster 105 kr på mekonomen ser jeg.

Det skader iallefall ikke å bytte denne, for den går på 4b etterhvert uansett.

Men det kan jop selvfølgelig også være noe annet også, men om det kommer nå uten henger også, så holder jeg på den bryteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 00 A6 kom lysene med en gang jeg koblet i hengeren. Og forsvant ikke før jeg byttet ut en sikring som gikk.. Verdt en titt iaffal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk sikringen for bremselyset. Kjørte diagnose på min å der stod det brake light switch. Kjøpte denne men før eg byttet den sjekket eg sikringen for bremselys. Denne var gåen. Skiftet den alt ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde liknende problem på min A6 97'. Der lyste abs lampa når jeg bremsamed henger. Jeg åpna kontakta på tilhengeren og der fant jeg to punkter som var koblet sammen med en ledning. Kobla bort denne, vips så var alt bra. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.