Ettermontering av hengerfeste type 44

Anbefalte innlegg

Jeg skaffet meg en 1987 Audi 100 Sedan da det var et godt kjøp, men denne hadde selvfølgelig ikke krok. Man kan vel ikke få i både pose og sekk...

Men, jeg har tenkt litt på å ettermontere krok på denne, om det ikke er for dyrt/mye jobb.

Ser de selger universal-kit på biltema, men regner med dette ikke er så lett å få til å passe?

Går det an å finne en med krok på huggern, og skru av den og smokke den på min bil? Regner ikke med det er bare plug'n'play...

Noen som har erfaringer fra feltet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt å montere, men hovedproblemet er at på brukte hengerfester er som oftest alt av festebolter og slikt så hinsides rustent at det kan være litt av en utfordring å få det av den bilen det sitter på. Anbefaler enten et avtakbart eller det originale faste Westfalia-festet, da det er ganske diskret. Noen andre er så enormt klumpete..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har hengerfeste til deg!:) jeg har skrudd det av og. det var ikke noe problem:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann folkens, vekker litt liv i denne tråden jeg.

Har selv kjøpt meg en type 44 audi 100, fått tak i et brukt hengerfeste (riktig nok et litt små rustent og litt klumpete) men samma det.

Problemet mitt er da som følgende, når jeg stikker hengerfeste inn i vangene på bilen, så er det en del dødgang opp og ned, og det hjelper ikke å stramme de gjennomgående boltene i vangene, det slarker like fordømt, samt det må borres 2 hull i bakplata,(ca i området under baklampene) men det får jeg ikke gjort før jeg vet hvor hengerfeste skal sitte i vangene. Noen som har et oversikt bilde og delene på hengerfeste til denne type bil eller vet hva jeg mangler??

Samt er det godt nok å bruke vanlig 8.8 bolter eller må de være sterkere?

håper på rask tilbakemelding på noen kloke hoder der ute :o da jeg skal bruke det til helgen....

på forhånd takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min (c4) var det to avstandsstykker som skulle trees inn sammen med festet som hindrer bevegelse/slark i høyderetning.

Dette løser dog ikke utfordringen din i forhold til hvor langt inn de skal :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var inne på Mekonomen.no og fant et bilde av hengerfeste der,(fikk ikke kopiert da det er en PDF fil) da ser jeg at jeg mangler de "avstand" staggene som skal ligge på undersiden av de skinnene som skal inn i vangene samt noen vinkeljern mot bakplata..

noen som har dette liggende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.