Bytte vindushever selv? Vanskelig? Audi A6 2000mod

Anbefalte innlegg

Hei

Mistenker at vindushevertn er gåen på min Audi A6 2000 mod. Vinduet går ikke helt opp, er 1 cm. glippe øverst når vinduet er hevet så langt opp som mulig.. Dette tyder vel på at den er gåen?

Noen som har noen bilder, tegning eller noe annet som viser hvor ting sitte, og hvor vanskelig det er å bytte?

Tenkte bare å stikke innom en hugger eller NBS å kjøpe ny motor og bytte selv.. Regner med Møller vil ta seg litt for godt betalt for en slik jobb til at jeg gidder å ta det der..

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kanskje vaieren som er gåen?

Denne rauk på bilen min, må kjøpe heile innmaten i døra, då ein ikkje får kjøpt kun vaier.

Ca 1500kroner.

Er litt arbeid å bytte, men ikkje noko hokus pokus!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, men hvis det hadde vært vaieren, ville vel ikke vinduet gått opp og ned? Kan fortsatt ta det opp og ned, bare ikke helt opp :(

Hele innmaten i døra sier du, hva vil det si? Med motor og alt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av dørsiden og se hva som skjer der, kan jo være disse plastikkglideskinnene som ikke er helt ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta en titt på dette i morgen, om det bare blir oppholds.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her må du nok sikekrt bytte vindushever, er helt kurant jobb, gjort på ca en time med rett verktøy, vindusheveren er naglet på vindusrammen, så må og ha nagle utstyr, pass på att du ikke har forkorte nagler da du skal feste heveren til rammen, vindusmotoren skrur du av med 3 torx skruer, vindusramma bør du helst merke de 4 skruene hvor de satt i utganspuktet, da en kan justere denne og det kan bli gliper og døra vil ikke holde tett

du trenger små skrutrekkere av type stjerne

Torx av ymse slag, helst 3/8 dels

avbitertang

noen strips

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her må du nok sikekrt bytte vindushever, er helt kurant jobb, gjort på ca en time med rett verktøy, vindusheveren er naglet på vindusrammen, så må og ha nagle utstyr, pass på att du ikke har forkorte nagler da du skal feste heveren til rammen, vindusmotoren skrur du av med 3 torx skruer, vindusramma bør du helst merke de 4 skruene hvor de satt i utganspuktet, da en kan justere denne og det kan bli gliper og døra vil ikke holde tett

du trenger små skrutrekkere av type stjerne

Torx av ymse slag, helst 3/8 dels

avbitertang

noen strips

Tusen hjertelig for denne beskrivelsen!

Jeg skal åpne opp i morgen å se hvordan det ligger an. Høres ut som en jobb jeg kan klare selv i allefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen hjertelig for denne beskrivelsen!

Jeg skal åpne opp i morgen å se hvordan det ligger an. Høres ut som en jobb jeg kan klare selv i allefall :)

Dørtrekket sitter i 2 små stjerneskruer øverst foran og bak etter disse er løsnet så skal dørtrekket løftes rett opp ikke dras ut : flau : å bytte mekanismen er en kurant jobb ja så lenge du ikke har 10 tommeltotter:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.