#1 Skrevet Juli 10, 2009 Hei,skulle bytte olja på bila mi i dag,og med det samme så kastet jeg ett blikk over på resirkventilen å ser at det lekker litt olje fra den.Var ikke noe mye,men ser klart at det har vært en anntydning til det. Må man skru til slangeklemmene rundt resirkventilen jævli mye egentlig?.Tok og stramma til slangeklemma og satt på dekselet under motoren igjen ettersom jeg skulle jo bare skifte olje på bila.Men liker ikke å kjøre rundt med bila når jeg nå vet at forge resirkventilen tydligvis ikke er 100%.Kjøpte den i mars/april en gang. Og er det anbefalt å smøre opp resirkventilen?,uansett hva skal man evt. smøre den opp med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 10, 2009 de skal smøres jevnlig ja... bruk noe molycote eller noe god saus. Er det selve ventilen som lekker eller rundt der slangene er skrudd på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 10, 2009 Rundt slangene ja,så ut som det var en liten antydning rundt topplokket på resirkventilen,men kan hende jeg ikke har skrudd til det hardt nokk. Skal det skrues sammen veldig godt eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...