2001 Audi A4 2.0 8E, noen par spørsmål.

Anbefalte innlegg

Har noen par spm jeg skulle hatt svar på, er ikke akkurat så veldig dyktig med bil så trenger litt hjelp.

Jeg er helt grønn men har lyst å bli bedre med å fikse på bilen.

Håper jeg postet i rett forum nå ;p

1. Er det mulig å få av front/bak skjermen (nedre del, pleier å være ulakkert svart), uten å måtte være utdannet bilmekaniker? Har greid å fått den delvis hektet av, når jeg hadde et lite 'uheld' når jeg skulle parkere.
  2. Jeg har varsels lys i displayet som ut ifra håndboken viser feil på motorelektronikk, jeg har fått det en gang før men da forsvant det av seg selv. Og fyren på Audi Sentere sa at siden jeg ikke hadde merket noe med bilen at det mest sansynlig var noe med sensoren(pga fuktighet o.l.). Spm er vel hva kan skje eller stemmer det at siden jeg ikke merker noe som helst gale med bilen at det ikke er noe å beskymre seg for. Skal innom Audi Senter imorgen bare for å høre hva de sier.
  3. Jeg har også et problem at venstre skive forran begynner å kvine når jeg har kjørt en stund. Har hatt den inne på et verksted hvor de sa de skrudde alt av og prøvekjørte, og da hørte de ikke noe. Mest pga de sa de bare kjørte noen par km og det skjer etter en god stund kjøring. Så jeg lurte på om dere hadde noen råd til dette.

Har også et litt mere utdypende spm angående olje til bilen min. Har skrevet et innlegg på et annet forum så jeg bare kopierte alt som jeg hadde skrevet der.

Hei

Regner med det er ok å spørre om hvilken type olje som passer til bilen min.

Har en '01 Audi A4 8E (vanlig bensin ikke diesel),og i håndboka står det at jeg skal bruke VW 503.00 - VW 503.01.

Saken er vel at jeg var innom en Shell stasjon hinn dagen og kjøpte (fikk anbefalt) denne typen.

Shell Helix Ultra Fully Syntetic Motor Oil 5W-30, på baksiden står det VW 504.00 - VW 507.00.

I noen av service papierene står det at de har brukt 5W-30 oljen før, så ble litt usikker.

Ser ut som den jeg bruker i bilen min nå er Mobil 1 New Life 0W-40 :S

Takk på forhånd ifra en som er helt grønn angående bil ;p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.