Anbefalte innlegg

Blir 255/30 for smalt på 10" felg...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir 255/30 for smalt på 10" felg...?

 

nope..

hadde selv continental 245/30-18 på 10*18 felg så det gikk fint, ikke voldsom strekk, bare kosestrekk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir 255/30 for smalt på 10" felg...?

 

Les også mitt innlegg i A8-tråden hvis det er til tilsvarende bil du lurer på.

 

Ingen vits å velge strekte dekk hvis det er plass til dekk som beskytter felgkanten litt mer og hvis bilen ikke skal senkes mye. Skal ikke lure deg over på 285 dekk som kanskje subber, men ville vurdert det. 255 på 10 tom blir vel generelt greit strekt ja. Fint med lav bil, unødvendig og litt rart med god glippe i skjermen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les også mitt innlegg i A8-tråden hvis det er til tilsvarende bil du lurer på.

 

Ingen vits å velge strekte dekk hvis det er plass til dekk som beskytter felgkanten litt mer og hvis bilen ikke skal senkes mye. Skal ikke lure deg over på 285 dekk som kanskje subber, men ville vurdert det. 255 på 10 tom blir vel generelt greit strekt ja. Fint med lav bil, unødvendig og litt rart med god glippe i skjermen.

 

Jeg satt på 295/25-22 dekk på 10" felg, det passet perfekt og beskytter samtidig felgkanten:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satt på 295/25-22 dekk på 10" felg, det passet perfekt og beskytter samtidig felgkanten:)

 

Det komme vel helt an på øyet som ser det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det komme vel helt an på øyet som ser det ;)

 

Ja det er vel litt "ballong" på papiret men med så lite som 25 profil på 295 så får det neppe blitt særlig negativ strekk. Og jeg får gjenta meg selv. Det er jo finest med rette dekksider når felgen ligger innenfor skjermkanten.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1698175#post1698175

 

Ikke for å si noe negativt om denne bilen, for den ser meget bra ut, men hvis man ser på siste bilde av bilen bakfra, så ser man litt småstrekt 255 dekk på 10 toms felg og så litt glippe i skjermen. Jeg mener 285 eller 295 hade vært finere dersom bilen ikke senkes mer eller man bytter felger eller setter på spacere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 255/30/19 på 9.5' felg nesten ikke strekk i det hele tatt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 275/35 på 10" felg.. er såvidt bittelitt strekk.. men ikke så mye at det blir harry.. fornøyd selv hvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe 255 smalt ?

tviler på det

 

har selv 205 på 9.5 felg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe 255 smalt ?

tviler på det

 

har selv 205 på 9.5 felg :)

 

LITT forskjell når det er snakk om 14" og 19-20++

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe 255 smalt ?

tviler på det

 

har selv 205 på 9.5 felg :)

 

Ja 205 strekker man på biler som er levert med 175 fra fabrikk, er bilen levert på 255, så har vel egentlig smalere dekk enn dette ingenting på bilen å gjøre, såfremt man ikke setter på 2 tommer for store hjul som eksperiment :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde 215.30.19 på 10 toms felg. var pent det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde 215.30.19 på 10 toms felg. var pent det:)

 

Finnes dette dekket da, eller mener du 215/35?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører selv 255-30-19 på 10,5" bred felg, så bør gå bra med den dimensjonen på 10" hvis du ikke er ute etter noe særlig dekkstrekk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører selv 255-30-19 på 10,5" bred felg, så bør gå bra med den dimensjonen på 10" hvis du ikke er ute etter noe særlig dekkstrekk :)

 

Hvis man ikke finner det bredeste 255 dekket på markedet, så er 255 på 10 tom faktisk endel strekt, selv om man får mye smalere dekk fysisk på felgen. Så forleden Pirelli p zero 285/25 20 på 10x20 og det var faktisk også litt småstrekt, akkurat passe for en bil med plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer an på hvilke dekk man velger også ja, jeg kjører Toyo Proxes T1-R, og de er jo litt myke så man får lettere strekk..

Skal ikke være lett dette her, hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.