#1 Skrevet Juli 11, 2009 Har tenkt å skifte bremser på min A6 selv, da det er kast i den ene skiven. Jeg har lite/ingen erfaring med å skru på bil, men er praktisk anlagt Så det jeg lurer på, er om det er vanskelig og om det eventuelt er noe man bør passe på? Hvor lønner det seg å kjøpe skivene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 11, 2009 Hvor store skiver skal jeg ha forresten? Er det 288x25 eller 312x25? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 11, 2009 Synes du skal la en mekaniker, eller en som har gjort det nok ganger før, gjøre den jobben. Tenker da på, både din og min sikkerhet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 12, 2009 Skru av hjulet Skru av calipteren som sitter på baksiden med 2 stk 7mm umbrako Skru av calipterholderen som sitter med 2 stk sekskantbolter (husker ikke dim ?22/23mm?) og ta av gamle skiva Sett på nye skiva, skru på calipterholderen Press stemplet i calipteren helt tilbake, enten ved hjelp av et verktøy til dette, eller med en vanpumpetang. Monter så bremseklossene og skru på calipteren Sett deg i bilen og start opp og pump til du kjenner at pedalen ikke er myk lenger. Ferdig. Om du har 288x25 eller 312x25 skiver vet jeg ikke, for det kommer helt ann på modell og åsmodell. På min med v6 har jeg 312 på 1,8t var det 288 på pre faceliften iallefall, på faceliften vet jeg ikke, men det er jo bare å måle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 12, 2009 Synes du skal la en mekaniker, eller en som har gjort det nok ganger før, gjøre den jobben. Tenker da på, både din og min sikkerhet Good point 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 12, 2009 Skru av hjuletSkru av calipteren som sitter på baksiden med 2 stk 7mm umbrako Skru av calipterholderen som sitter med 2 stk sekskantbolter (husker ikke dim ?22/23mm?) og ta av gamle skiva Sett på nye skiva, skru på calipterholderen Press stemplet i calipteren helt tilbake, enten ved hjelp av et verktøy til dette, eller med en vanpumpetang. Monter så bremseklossene og skru på calipteren Sett deg i bilen og start opp og pump til du kjenner at pedalen ikke er myk lenger. Ferdig. Om du har 288x25 eller 312x25 skiver vet jeg ikke, for det kommer helt ann på modell og åsmodell. På min med v6 har jeg 312 på 1,8t var det 288 på pre faceliften iallefall, på faceliften vet jeg ikke, men det er jo bare å måle. Takk takk, da har jeg ihvertfall oppskriften 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...