Skifte bremser foran 03 A6 1,8 Tq Avant.

Anbefalte innlegg

Har tenkt å skifte bremser på min A6 selv, da det er kast i den ene skiven. Jeg har lite/ingen erfaring med å skru på bil, men er praktisk anlagt :D Så det jeg lurer på, er om det er vanskelig og om det eventuelt er noe man bør passe på? Hvor lønner det seg å kjøpe skivene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor store skiver skal jeg ha forresten? Er det 288x25 eller 312x25?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes du skal la en mekaniker, eller en som har gjort det nok ganger før, gjøre den jobben. Tenker da på, både din og min sikkerhet ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru av hjulet

Skru av calipteren som sitter på baksiden med 2 stk 7mm umbrako

Skru av calipterholderen som sitter med 2 stk sekskantbolter (husker ikke dim ?22/23mm?) og ta av gamle skiva

Sett på nye skiva, skru på calipterholderen

Press stemplet i calipteren helt tilbake, enten ved hjelp av et verktøy til dette, eller med en vanpumpetang.

Monter så bremseklossene og skru på calipteren

Sett deg i bilen og start opp og pump til du kjenner at pedalen ikke er myk lenger.

Ferdig.

Om du har 288x25 eller 312x25 skiver vet jeg ikke, for det kommer helt ann på modell og åsmodell.

På min med v6 har jeg 312 på 1,8t var det 288 på pre faceliften iallefall, på faceliften vet jeg ikke, men det er jo bare å måle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes du skal la en mekaniker, eller en som har gjort det nok ganger før, gjøre den jobben. Tenker da på, både din og min sikkerhet ;)

Good point :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru av hjulet

Skru av calipteren som sitter på baksiden med 2 stk 7mm umbrako

Skru av calipterholderen som sitter med 2 stk sekskantbolter (husker ikke dim ?22/23mm?) og ta av gamle skiva

Sett på nye skiva, skru på calipterholderen

Press stemplet i calipteren helt tilbake, enten ved hjelp av et verktøy til dette, eller med en vanpumpetang.

Monter så bremseklossene og skru på calipteren

Sett deg i bilen og start opp og pump til du kjenner at pedalen ikke er myk lenger.

Ferdig.

Om du har 288x25 eller 312x25 skiver vet jeg ikke, for det kommer helt ann på modell og åsmodell.

På min med v6 har jeg 312 på 1,8t var det 288 på pre faceliften iallefall, på faceliften vet jeg ikke, men det er jo bare å måle.

Takk takk, da har jeg ihvertfall oppskriften :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.